ارتقا درجه چند شهرداری استان بوشهر
ارتقا درجه چند شهرداری استان بوشهر

ندای استان:معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ درجه های جدید ۴۸ شهرداری از سوی وزیر کشور به استانداران پس از بررسی در جلسه کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌ها در این سازمان خبر داد.

به گزارش ندای استان، از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سید سجاد انوشه با اعلام این خبر گفت: مدارک ارسالی شهرداری‌ها برای ارتقای درجه در کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌ها در معاونت امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بررسی و موارد واجد شرایط پس از تایید از سوی وزیر محترم کشور به استانداران مربوطه ابلاغ شد.

انوشه اعلام کرد: درجه شهرداری‌های جم در استان بوشهر، به ۸ ارتقا یافت.
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: درجه شهرداری چغادک در استان بوشهر، به ۷ ارتقا یافت.
وی افزود: همچنین درجه شهرداری‌ بیدخون و سیراف در استان بوشهر به ۶ ارتقا یافت.
انوشه درادامه گفت: درجه شهرداری‌ چاه مبارک در استان بوشهر به ۵ ارتقا یافت.
وی افزود: درجه شهرداری‌ آباد در استان بوشهر به ۴ ارتقا یافت.
انوشه همچنین متذکر شد: به موجب دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، شهرداری‌هایی که چهار سال از زمان ابلاغ آخرین درجه آنها گذشته، می توانند پیشنهاد ارتقای درجه خود را بعد از تأیید استانداری به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال نمایند.
شایان ذکر است ارتقای درجه شهرداری‌ها به استناد تبصره (۳) ماده (یک) آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب (۱۳۷۰/۴/۱) هیات وزیران و اصلاحیه های بعدی آن و بر اساس شیوه نامه و عوامل ناظر بر درجه بندی شهرداری‌ها که طی نامه شماره (۳۴۷۹ مورخ ۹۴/۱/۱۹) به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وقت کشور رسیده، انجام می‌شود و شهرداری‌ها صرفاً از طریق بارگذاری اطلاعات و مستندات موردنیاز در سامانه درجه بندی شهرداری‌ها، می‌توانند پیگیر موضوعات مرتبط با درجه بندی از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور شوند.