بخشش محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال در بوشهر+عکس
بخشش محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال در بوشهر+عکس

ندای استان:مدیرکل زندان‌های استان بوشهر گفت: یک زندانی محکوم به قصاص در ماه مبارک رمضان پس از ۱۰ سال حبس با گذشت، ایثار و بخشش اولیای دم خانواده مقتول، از قصاص رهایی یافت.

به گزارش ندای استان،سیدمحتشم حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به رهایی یک محکوم به قصاص نفس پس از ۱۰ سال در زندان مرکزی بوشهر اظهار داشت: خیرین و کسانیکه همواره در گره‌گشایی از کار مردم تلاش می‌کنند نزد خداوند از منزلت بالایی برخوردار هستند.

وی ترویج فرهنگ صلح و سازش را از برنامه‌های مهم دانست و بیان کرد: ماه با عظمت رمضان فرصت مهم و مناسبی است که از آن بهره برده شود و انسان خود را به کمال برساند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر با اشاره به آزادی محکوم به قصاص به مناسبت ماه مبارک رمضان اضافه کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز و با پیگیری شورای حل اختلاف و کمیته صلح و سازش زندان مرکزی بوشهر و با گذشت اولیای دم، زندانی محکوم به قصاص نفس پس از ۱۰ سال رهایی یافت و به آغوش خانواده بازگشت.

حسینی ادامه داد: این زندانی که سابقه حضور در جبهه‌های ۸ سال دفاع مقدس را داشت پس از آزادی با پای برهنه از زندان مرکزی تا گلزار شهدای بهشت صادق علیه‌السلام بوشهر به یاد همه شهدا پیاده‌روی کرد تا با آرمان‌های مقدس شهدا تجدید میثاق کند.

وی اضافه کرد: در سال جاری تاکنون ۲ نفر محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف و سازش اولیای دم خانواده‌های مقتول مورد بخشش قرار گرفتند و زندگی دوباره یافتند.