قضات بوشهر سیاست جایگزین حبس را در اولویت قرار دهند
قضات بوشهر سیاست جایگزین حبس را در اولویت قرار دهند

ندای استان:رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: انتظار می‌رود قضات سیاست جایگزین حبس را در اولویت امور خود قرار دهند.

به گزارش ندای استان،مهدی مهرانگیز در جمع دادستان‌های شهرستان‌ها و رؤسای دادگاه‌های تجدید نظر و قضات اجرای احکام که در زندان مرکزی با موضوع کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و پابند الکترونیکی برگزار شد بر استفاده از این ارفاقات قانونی تاکید کرد.

وی با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضائیه در خصوص کاهش جمعیت کیفری و استفاده از ارفاقات قانونی افزود: قضات در همه حوزه‌های قضائی به صورت مستمر از زندان‌ها سرکشی داشته باشند و از نزدیک شرایط زندانیان را مورد بررسی قرار داده و به درخواست‌های آنها رسیدگی کنند و تا جایی که امکان دارد از ارفاقات قانونی، عفو و بخشودگی نیز استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه قضات سیاست جایگزین حبس را در اولویت امور خود قرار دهند گفت: احکام جایگزین حبس بسیار مهم هستند زیرا در برخی مواقع موجب می‌شود فرد و خانواده زندانی کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی بعدی شوند و حتماً این موارد را مد نظر قرار دهند.

وی به موضوع مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه آمار استفاده از پابندهای الکترونیک پایین است قضات این مساله را در اولویت قرار دهند زیرا مزایای زیادی هم برای زندانی و هم برای خانواده آنها دارد و اجرای این طرح موجب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و صرفه جویی در هزینه نیز می‌شود.

مهرانگیز گفت: مسئولان قضائی و قضات تکریم ارباب رجوع و حمایت از خانواده‌های زندانیان را در دستور کار خود قرار دهند و به خانواده زندانیان نیازمند نیز سرکشی داشته باشند تا از نزدیک در جریان وضعیت آنها قرار بگیرند و آنها را مورد حمایت قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از قضاتی که در راستای استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس اقدام نموده بودند با اهدای لوح و هدیه تقدیر و تشکر به عمل آورد.

در پایان رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه سایر قضات از زندان مرکزی استان بازدید و از نزدیک با مددجویان دیدار و مسائل و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار دادند.

  • منبع خبر : مهر