مدیران پروازی کارکرد ندارند اما هزینه های آنچنانی دارند/ نصف روز می روند عسلویه، برمی گردند شمال تهران!
مدیران پروازی کارکرد ندارند اما هزینه های آنچنانی دارند/ نصف روز می روند عسلویه، برمی گردند شمال تهران!

ندای استان:رییس جمهور رییسی هم در واکنش به گزارش معاون اجرایی رییس جمهور، وی را مسئول پیگیری موضوع مدیران غیر بومی و پروازی کرد

به گزارش ندای استان،معاون اجرایی رییس جمهور در جلسه هیات دولت با اشاره به گلایه بوشهری ها از مدیران پروازی و غیربومی گفت: یکی از گلایه ها در برخی استان ها از جمله بوشهر، در مورد مدیران پروازی و استفاده از مدیران غیربومی است که حضرتعالی (رییس جمهور) چند بار تذکر دادید و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم مصاحبه هایی داشتند.

محسن منصوری تصریح کرد: برخی دستگاه ها و ارگان ها در بوشهر (عسلویه)، شرکت ها و بنگاه های بزرگ اقتصادی دارند که اعضای هیات مدیره عمدتا غیر بومی و پروازی هستند.

وی خاطر نشان کرد: خیلی از این اعضای هیات مدیره کارکرد ندارند و با هزینه های آنچنانی هتل و پرواز، نصف روز می روند به بوشهر و برمی گردند و ما بقی هفته را در دفاترشان در مناطق بالاشهر تهران مستقر می شوند.

منصوری اضافه کرد: ضرورت دارد دستورالعملی تدوین شود و مثلا در گام اول از هر ۵ عضو هیات مدیره، ۲ نفر بومی باشند و همه اعضا هم در همانجا ساکن شوند. لازم است مکانیزم تنبیهی هم وجود داشته باشد.

رییس جمهور رییسی هم در واکنش به گزارش معاون اجرایی رییس جمهور، وی را مسئول پیگیری موضوع مدیران غیر بومی و پروازی کرد و گفت: حتما بازنگری شود و دستگاه به دستگاه موضوع بررسی شود.

رییسی به معاونت اجرایی رییس جمهور مأموریت داد، در راستای این تجدیدنظر، موارد را در دستگاه‌های مختلف بررسی کرده و برای جایگزینی مدیران بومی با مدیران پروازی تصمیم و اقدام عاجل به عمل آورد، مگر در موارد خاص که امکان جایگزینی وجود نداشته باشد.

گفتنی است منصوری اخیرا برای سخنرانی در مراسم ۲۲ بهمن در بوشهر به این استان سفر کرده بود.