تخصیص۳۰ میلیارد تومان برای درختکاری در پارس جنوبی
تخصیص۳۰ میلیارد تومان برای درختکاری در پارس جنوبی

ندای استان:رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: هفته قبل با اداره کل منابع طبیعی استان در مورد توسعه جنگل کاری و فضای سبز در راستای کاشت یک میلیارد نهال تاکید رهبری تفاهم انجام گرفت و ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای آن اعتبار گذاشته شد.

به گزارش ندای استان،سخاوت اسدی شامگاه جهارشنبه در آیین اولین همایش معرفی طرح‌های برتر محیط زیستی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: برای اولین بار و با اقدامات ارزشمند زیست محیطی حدود یک میلیارد دلار در پارس جنوبی هزینه شده است.

وی افزود: میدان مشترک پارس جنوبی بزرگترین میدان گازی جهان است که جمهوری اسلامی ایران ۱۵۰ میلیارد دلار در آن سرمایه گذاری کرده است.

رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: ۴۰ درصد فرآورده‌های نفتی کشور و ۷۰ درصد خوراک پتروشیمی‌ها از این میدان نفت و گازی مشترک تامین می‌شود.

رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یادآور شد: با استقرار دولت سیزدهم و عنایت ویژه رییس جمهور و وزارت نفت، یکی پس از دیگری مصوبات دولت در زمینه زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: یکی از این مصوبات کمک به احیای جنگل حرا است که اقدامات مناسبی در این زمینه اجرا شده است.

اسدی با اشاره به امضا تفاهم‌نامه با پژوهشگاه صنعت نفت تاکید کرد: این تفاهم‌نامه کمک شایانی به بهبود طرح‌های زیست محیطی در منطقه می‌کند.

رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: به منظور ساخت مرکز پایش زیست محیطی منطقه، سال قبل زمینی به آن اختصاص دادیم و از طریق اعتبارات شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه پارس، ساختمان آن احداث و تجهیز می‌شود.