صادرات بیش از ۸ میلیارد دلار کالا از گمرکات بوشهر
صادرات بیش از ۸ میلیارد دلار کالا از گمرکات بوشهر

ندای استان: ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک بوشهر اعلام کرد که ۸ میلیارد و ۲۶۴ میلیون دلار کالا در ۹ ماه گذشته از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش ندای استان،علی سلیمانی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مدت یاد شده ۲۳ میلیون و ۲۵ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر با رشد ۹ درصدی از نظر وزنی صادر شده است.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، سنگ گچ و گچ بنایی، سبزی و صیفی تازه بوده است.

مدیرکل گمرک بوشهر یادآورشد: خرما، گوجه فرنگی، سیمان و انواع آبزیان از محصولات ویژه صادراتی استان بوشهر محسوب می‌شوند.

سلیمانی تصریح کرد: بیشترین حجم کالاهای صادراتی استان بوشهر به ترتیب به مقصد کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، قطر و ویتنام انجام شده است

وی ادامه داد: در مدت یاد شده ۴۷۲ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۵۹۲ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن بدون تغییر و از نظر ارزش ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سلیمانی اضافه کرد: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل ماژول نمایشگر، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، انواع پارچه، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، انواع بلبرینگ و رولبرینگ، موز، لاستیک، بلندگو، الکتروموتور و انواع پمپ و واتر پمپ خودرو است.

ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: بیشترین حجم کالاهای وارداتی کشور از طریق گمرکات استان بوشهر مربوط به کشورهای امارات متحده عربی، چین، فیلیپین، روسیه، هند، ژاپن، کره ، ترکیه، سریلانکا و هنگ کنگ است.