مشکل ته لنجی چگونه حل شد؟
مشکل ته لنجی چگونه حل شد؟

ندای استان: در استان بوشهر حدود ۲۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه کالای ته لنجی اشتغال دارند.

به گزارش ندای استان،رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: مسئله واردات کالای ته‌لنجی (همراه ملوان) در مسیر تبدیل به مشکلی امنیتی برای استان شده بود که در نشستی چهار نفره و با دستور ویژه رئیس جمهور سامان پیدا کرده است.

“مهدی مهرانگیز” اظهار کرد: محدودیت واردات کالای ته‌لنجی تا جایی پیش رفت که برخی از کسبه در بندر گناوه به مدت نزدیک به سه هفته فعالیت‌های خود را تعطیل کرده بودند.

وی بیان کرد: در نشستی که در دادستانی کل کشور با حضور معاون سیاسی و امنیتی دادستان، نماینده رئیس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، استاندار و رییس کل دادگستری استان بوشهر تشکیل شده بود برای گره‌گشایی از حل مشکلات مردم استان بوشهر تدبیر به عمل آمد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: اگر این جلسه در دادستانی تشکیل نمی شد، امکان رفع مشکل ته لنجی نیز در استان همچنان وجود داشت اما با شکل گیری این نشست و با دستوری که رئیس جمهور داده بودند این مشکل اکنون رفع شده است.

مهرانگیز یادآور شد: برای واردات ته لنجی اکنون ۲ مجوز سفر صادر شده و ظرفیت واردات این کالاها از ۶۰ به ۷۵ تن افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: برای ۱۵ تن مازاد هزینه آن به صورت نیمه دولتی (برای هر تن ۶۵ میلیون تومان) تعیین شده است.

رییس کل دادگستری استان بوشهر عنوان کرد: در این استان حدود ۲۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه کالای ته لنجی اشتغال دارند.

  • منبع خبر : ایرنا