آزادی و مرخصی ۲۳۱ زندانی استان به مناسبت شب یلدا
آزادی و مرخصی ۲۳۱ زندانی استان به مناسبت شب یلدا

ندای استان:رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان این‌که از همه مناسبت‌ها در طول سال برای استفاده از ارفاقات قانونی در زمینه آزادی و مرخصی زندانیان استفاده می‌شود، گفت: به مناسبت شب یلدا ۲۳۱ زندانی استان آزاد شده یا به مرخصی رفتند.

به گزارش ندای استان به نقل از روابط عمومی دادگستری، مهدی مهرانگیز در جمع مددجویان زندان مرکزی بوشهر با حضور مدیرکل زندان‌های استان به مناسبت شب یلدا با اشاره به تاکید دین اسلام بر صله‌رحم، گفت: شب یلدا یکی از مناسبت‌های ایام سال برای به‌جا آوردن صله‌رحم است.

وی تلاش دستگاه قضا را آسان کردن کار برای مردم دانست و افزود: در این راستا از همه ظرفیت‌های قانونی برای رفاه، آرامش و آسایش مردم استفاده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر توجه به حقوق عامه را یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضا دانست و یادآور شد: دستگاه قضایی برای تحقق حقوق عامه در همه عرصه‌ها ورود می‌کند و تمام دادستان‌ها و مسئولان دادگاه شهرستان‌های استان موظف به تحقق حقوق عامه در حوزه‌های گوناگون شده‌اند.

وی با گرامیداشت شب یلدا و با اشاره به حضور در بین زندانیان زن به همین مناسبت بیان کرد: نقش زن در خانواده و تربیت فرزندان بسیار مهم است که در این راستا دستگاه قضا استان بوشهر از همه ارفاقات قانونی برای رسیدگی به مطالبات و درخواست‌های بانوان استفاده می‌کند.

مهرانگیز ادامه داد: در همین راستان با مرخصی ۱۵ روزه ۱۰ زندانی بانو و ۳ زندانی دارای رتبه اول تا سوم مسابقات قرآن کریم موافقت می‌شود.

وی همچنین با حضور در بین زندانیان مرد در زندان مرکزی بوشهر باتاکید بر سرکشی مستمر قضات و مراجع قضایی از زندان‌های استان، اضافه کرد: حبس‌زدایی از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی استان بوشهر است و زندان به‌عنوان آخرین راهکار مجازات در نظر گرفته می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر عنوان کرد: استفاده از پابند الکترونیکی و دیگر امور جایگزینی حبس مورد توجه قضات است.

وی با اشاره به اینکه از همه مناسبت‌ها در طول سال برای استفاده از ارفاقات قانونی در زمینه آزادی و مرخصی زندانیان استفاده می‌شود، اظهار کرد: به مناسبت شب یلدا و با هدف اینکه زندانیان واجد شرایط در این شب در کنار خانواده‌های خود باشند، با احراز شرایط قانونی به تعدادی از آن‌ها مرخصی اعطا شده است.

مهرانگیز ادامه داد: در این راستا با مرخصی منجر به آزادی ۸۳ زندانی در استان بوشهر موافقت می‌شود و با ۱۳۵ زندانی واجد شرایط دیگر مرخصی ۱۵ روزه موافقت و از دیگر ارفاقات قانونی نیز به دیگر زندانیان واجد شرایط استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: به مناسبت شب یلدا درمجموع با درخواست ۲۳۱ زندانی واجد شرایط برای مرخصی منجر به آزادی و مرخصی ۱۵ روزه موافقت می‌شود.