بوشهر بالاترین میزان تخلیه و بارگیری بنادر کشور دارد
بوشهر بالاترین میزان تخلیه و بارگیری بنادر کشور دارد

ندای استان:مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: فعالیت های علمی و پژوهشی موجب شده که بندر بوشهر در بین بنادر کشور بالاترین میزان تخلیه و بارگیری کالا را به خود اختصاص دهد.

به گزارش ندای استان،محمد شکیبی‌نسب روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت هفته پژوهش در بوشهر اظهار کرد: این همایش به پاس ارج گذاری به مقوله تحقیق و پژوهش برگزار شده چرا که این موضوع سالیان سال است که به عنوان حلقه مفقوده مراکز علمی و صنعتی محسوب می شود.

وی بیان کرد: تحقیق و پژوهش می تواند به ارتقا بهره وری و رفع نیازهای صنعت بویژه در شرایط تحریمی کمک وافری کند.

شکیبی نسب ادامه داد: در حوزه های بندری و دریایی استان بوشهر حضور شرکت های دانش بنیان و موضوع تحقیق و پژوهش در رفع بسیاری از نیازهای این بخش ها نقش قابل توجهی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در بحث بندر و بویژه عملیات های تخلیه و بارگیری و خدمات دهی به کشتی ها و شناورهای وارد شده به بندر بوشهر استفاده های بی شماری شده است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از اختصاص بالاترین ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور به بندر بوشهر در کنار تلاش و بررسی های علمی کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، در سایه تحقیق و پژوهش محقق شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: هدف اصلی از تحقیق و پژوهش رفع مشکل و کمبودهای در صنایع است که در استان بوشهر با ارتباط خوب صنعت و مراکز علمی، گام های ارزشمندی در این زمینه برداشته شده است.

وی افزود: در برخی از تجهیزات استراتژیک موردنیاز بنادر استان بوشهر با وجود اعمال تحریم های ظالمانه و دشواری در واردات این کالاها، شرکت های دانش بنیان استان بخوبی توانستند با تولیدات ارزشمند خود این نیازها را برطرف کنند.

شکیبی نسب عنوان کرد: اعتماد به شرکت های دانش بنیان و قانون حمایت از این شرکت ها بدون تردید کمک می کنند تا کارشناسان این شرکت با توان و انگیزه بیشتری در این حوزه فعالیت کنند.

وی افزود: در خصوص رفع مشکلات فرایندی نیز برای ارائه خدمات نیز بررسی های علمی توانسته بندر بوشهر را در خدمات رسانی به عنوان بندری چابک معرفی کند که این مهم به افزایش توان رقابت پذیری بندر نیز کمک کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: اکنون بیش از ۹۵ درصد واردات میوه کشور از بندر بوشهر و با استفاده از کشتی های یخچالی انجام می شود.

وی افزود: این کشتی ها در گذشته واردات خود را از طریق سایر بنادر کشور انجام می دادند ولی پس از اینکه در دوره محدودی، ترددشان به سمت بندر بوشهر افتاد با برنامه ریزی مناسب و افزایش راندمان تخلیه و بارگیری، آمد و رفت آنها به بندر بوشهر ماندگار شد.

شکیبی نسب اظهار کرد: با تلاش های انجام شده اکنون بندر بوشهر مرکز اصلای واردات میوه کشور است و ماهانه چندین کشتی یخچالی ویژه حمل میوه در بندر بوشهر تخلیه می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: تمامی کاپیتان های این کشتی ها تقدیرنامه هایی برای بندر بوشهر صادر کردند که این نشان از تاثیر بررسی های علمی و پژوهشی برای افزایش راندمان و بهره وری کار دارد.

وی گفت: امید است با بهره گیری از پژوهش و فناوری در تصمیم ها بتوانیم هزینه ها و هدررفت سرمایه را به حداقل میزان ممکن برسد.