بیش از ۱۹ هزار شغل در بوشهر ایجاد شد
بیش از ۱۹ هزار شغل در بوشهر ایجاد شد

ندای استان:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به ابلاغ تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای طرح‌های اشتغال‌زایی گفت: در ۸ ماه امسال بیش از ۱۹ هزار شغل در بخش‌‌های مختلف استان بوشهر ایجاد شده است.

به گزارش ندای استان،مصدق کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، مهارت‌آموزی را زیرساخت ایجاد اشتغال و کارآفرینی دانست و با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت به میزبانی استان بوشهر در کنگان اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مهم قطب مهارت‌آموزی و پایتخت حرفه‌آموزی است.

وی با بیان اینکه حرفه‌آموزی در همه بخش‌های شهری، روستایی، همجوار صنایع، پادگان‌ها و زندان‌ها تشکیل و برگزار می‌شود، گفت: یکی از راهکارهای مهم ایجاد اشتغال داشتن مهارت و حرفه تخصصی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه آموزش حرفه و فن از دوران دانش‌آموزی مورد توجه ویژه قرار گرفته است، گفت: اکنون ۳۲ درصد دانش‌آموزان استان بوشهر در هنرستان‌ها و رشته‌های کار و دانش تحصیل می‌کنند.

کشاورزی، افزایش ظرفیت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر را یک ضرورت دانست و بیان کرد: در این عرصه اقدامات مهمی در حاشیه صنایع بزرگ و شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی بر توسعه زیرساخت‌ها و آشنایی خانواده‌ها با مهارت و حرفه‌آموزی تأکید و خاطرنشان کرد: این زیرساخت را امروزه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برای همه آحاد جامعه به ویژه جوانان فراهم کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر یکی از این زیرساخت را ‌میزبانی این استان در برگزاری مسابقات ملی مهارت دانست.

کشاورزی، تعهد اشتغال امسال استان بوشهر را ۱۸ هزار و ۳۰۳ نفر دانست و خاطرنشان کرد: در ۸ ماه امسال میزان اشتغال ایجاد شده نسبت به تعهد افزایش قابل توجهی یافته که نشان از توسعه ظرفیت‌های اشتغال‌زایی است. در ۸ ماه امسال بیش از ۱۹ هزار و ۱۰۰ شغل در بخش‌‌های مختلف استان بوشهر ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: از جوانان در حوزه دانشگاهی انتظار می‌رود که در کنار دروس تئوری دانشگاهی به مهارت‌آموزی توجه و خلأ موجود را از طریق مهارت پر کنند.

کشاورزی در ادامه از ابلاغ تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای طرح‌های اشتغال‌زایی خبر داد و تصریح کرد: یک‌هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ابلاغ شده است که بر اساس ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت وام کارآفرینی و اشتغال‌زایی به بانک‌های عامل معرفی می‌‌شوند.