خبر مهم رییس دادگستری بوشهر برای شهرداری و دهیاری های استان
خبر مهم رییس دادگستری بوشهر برای شهرداری و دهیاری های استان

ندای استان: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری ۳۰۰۰ میلیارد تومان از این منبع عوارض آلایندگی را وصول و به حساب شهرداری‌ها دهیاری‌ها و بخشداری‌های استان واریز کنیم.

به گزارش ندای استان،مهدی مهر انگیز در همایش صلح یاران بسیج به موضوع صلح و سازش در استان اشاره کرد و گفت: مردم بوشهر در دیانت، نجابت، قدرشناسی، مردمی بی‌نظیر و نمونه هستند که با توجه این خصوصیات ارزشمند آمار صلح و سازش در استان آمار پایینی است.

وی ادامه داد: نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های مردمی اعم از بسیج و سپاه و ریش سفیدان و معتمدان درجهت صلح و سازش استفاده کنیم و امروز فلسفه تشکیل این همایش را استفاده از ظرفیت بسیج جهت کمک و یاری در زمینه صلح و سازش است.

مهر انگیز با اشاره به ورود مؤثر بسیج در این امر گفت: بسیج در هر جایی ورود پیدا کرده منشأ خیر و برکت که همانطور که همگان می‌دانند در همه زمینه‌هایی که ورود کردند موفق و کارآمد ظاهر شدند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: از ظرفیت عظیم بسیج استفاده شود و در هر پایگاه مقاومت بسیج یک فرد حقوقدان و دو فرد معتمد به عنوان صلح یاران بسیج انتخاب و با همکاری سپاه و شورای حل اختلاف در راستای حل اختلاف دعاوی استفاده شود تا آمار صلح و سازش دعاوی در استان که تقریباً نصف میانگین آمار کشوری است به حد مطلوب رسیده شود.

وی افزود: در پرونده‌هایی که دعاوی منتهی به صلح و سازش شده موجب فصل خصومت و پرونده بسته شده است، اما در پرونده‌هایی که منتهی به صدور رأی می‌شود حداقل یکی از طرفین از رأی ناراضی هستند، اما در پرونده‌های سازشی هر دو طرف راضی هستند.

مهرانگیز افزود: در بحث مطالبات دولت از شرکت‌های پتروشیمی ورود کرده‌ایم و تا هفته گذشته ۲۵ هزار میلیارد تومان از این بدهی را برای دولت وصول کردیم و بسیاری از مطالبات گندم‌کاران که از خرداد ۱۴۰۲ پرداخت نشده بود با همین وصولی‌ها به گندم‌کاران پرداخت شد؛ لیکن باید از این وصولی‌ها و این منابع درآمد درصدی نیز به استان بوشهر اختصاص داده شود که عموم مردم استان منتفع شوند.

وی افزود: در بحث فرودگاه جم که حدود ۵ سال غیر فعال است ورود کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال مسئله فرودگاه جم حل و فصل شود و به موضوع آلودگی مناطق نفت خیز نیز ورود کرده‌ایم و با مکاتبات انجام شده با وزیر نفت از مجموعه وزارت نفت قول مساعد گرفته‌ایم که طی سال‌های آتی آلودگی فلر‌ها را به حداقل ممکن برسانند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان به عدم پرداخت عوارض آلایندگی اشاره کرد و افزود: دادگستری استان به این موضوع هم ورود پیدا کرده و امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری مبلغ ۳،۰۰۰ میلیارد تومان از این منبع را وصول و به حساب شهرداری‌ها دهیاری‌ها و بخشداری‌های استان واریز کنیم که اقدامی مؤثر جهت عمران استان بوشهر خواهد بود.