عوارض آلایندگی استان با ضریب نیم‌درصد پرداخت می‌شود
عوارض آلایندگی استان با ضریب نیم‌درصد پرداخت می‌شود

ندای استان: رئیس کل دادگستری استان بوشهر از پرداخت عوارض آلایندگی صنایع پتروشیمی به استان خبر داد و گفت: براساس مذاکرات انجام شده قرار است با ضریب نیم‌درصد عوارض صنایع پتروشیمی‌ پرداخت شود.

به گزارش ندای استان،مهدی مهرانگیز در دیدار مردمی و بررسی پرونده‌های کیفری و قضایی مردم شهرستان دیر بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی و برخورد قاطع و قانونی با متخلفان، اراذل و اوباش و مخلان امنیت تأکید کرد.

وی با تأکید بر تحقق مطالبات مردم اضافه کرد: اگر مسئولان دادگستری در برخورد با متخلفان اقدام نکنند برای مردم فایده‌ای ندارد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در زمینه پرداخت عوارض آلایندگی پتروشیمی‌ها گفت: بر اساس مذاکره با بازرسی کشور و امور مالیاتی استان بوشهر قرار شد با ضریب نیم‌درصد عوارض از صنایع پتروشیمی‌ها پرداخت شود و بعداً حساب و مابه‌التفاوت آن‌را انجام دهند.

مهرانگیز، توجه به حقوق عامه در همه زمینه‌ها را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: حقوق عامه، تکریم ارباب رجوع،کرامت انسانی زندانیان و خانواده آنان باید مورد توجه مسئولان دادگستری و دادستان‌ها در شهرستان‌های استان بوشهر قرار بگیرد.

وی افزود: قضات و مسئولان دادگستری با مردم خوش‌برخورد باشند و سعی شده که در انتصاب مسئولان دادگستری و دادستان‌ها افراد خوب و شایسته انتخاب شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر راه‌اندازی دادگاه در بخش بردخون شهرستان دیر را مورد اشاره قرار داد و افزود: راه‌اندازی دادگاه باید با موافقت ریاست قوه قضائیه باشد و در این خصوص نامه‌نگاری و مکاتبه صورت گرفته است که در شهرهای بردخون، عالیشهر و تنگ ارم دادگاه راه‌اندازی شود.

یونس باربرز هم با بیان اینکه ۳ هزار خانوار در این شهرستان مشکل زمین و مسکن دارند، خاطرنشان کرد: با دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان بوشهر مشکلات زمین و مسکن مردم مجدداً مورد بررسی قرار خواهد گرفت. زمین‌های محله خورخندل دیر یک چالش بزرگ برای شهرستان دیر شده و حدود ۵۰۰ خانوار درگیر این موضوع هستند.

فرماندار دیر گفت: خورخندل بحث‌برانگیز‌ترین موضوع زمین مردم با اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر است.

در دیدار یک روزه رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه مدیرکل زندان‌های استان بوشهر و معاون قضایی رئیس دادگستری استان پرونده‌های قضایی و کیفری مردم شهرستان دیر مورد بررسی قرار گرفت و دیدار از چهار خانواده زندانی شهرستان و اهدای بسته معیشتی و نقدی از دیگر برنامه این سفر بود.

  • منبع خبر : تسنیم