خبر خوش مشاور وزیر ارتباطات به بوشهری‌ها
خبر خوش مشاور وزیر ارتباطات به بوشهری‌ها

ندای استان:مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری “طرح توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها”، گفت: مطابق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۳، هشتاد درصد شهرهای استان بوشهر به فیبرنوری متصل می‌شوند.

به گزارش ندای استان،صادق عباسی‌شاهکوه روز یکشنبه در نشست با مسوولان استان بوشهر اظهار کرد: دولت سیزدهم اقدامات مناسبی برای حمایت از پیمانکاران “طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری” در دستور کار قرار داده و در کنار آنها قرار دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین حمایت‌های دولت و مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از “طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری” حمایت های مالی و تسهیلگری با کاهش مشکلات و موانع پیش روی اجرای طرح است.

مجری “طرح توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات” بدون اشاره به تعداد مشترکین برخوردار از شبکه فیبرنوری تصریح کرد: دولت سیزدهم بنا دارد که تا پایان این دولت، ۲۰ میلیون خانوار را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهد .

عباسی شاهکوه یادآور شد: نیاز است با رایزنی با شهرداری‌های استان، زمینه رفع مشکلات موجود فراهم تا به اهداف تعیین شده در طرح توسعه فیبر نوری دست یابیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر در این نشست اظهار کرد: شهرداری ها ضمن رعایت اصول و قوانین و با نگاه تسهیل گرایانه با پیمانکار “طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری” همکاری کنند.

وی افزود: استان بوشهر بدلیل شرایط خاص جوی و مشکلات حوزه مخابراتی در بخش ثابت، می بایست بدون اتلاف وقت اجرای پروژه فیبرنوری را از سر بگیرد که نیازمند همکاری شهرداری و اپراتورها است.

محمدهادی رستمیان تصریح کرد: اجرای این طرح در بوشهر با تاخیر مواجه شده و شرکت پیمانکار با افزایش تجهیزات و اقدامات لجستیکی لازم، به دنبال جبران این عقب ماندگی تلاش کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: بوشهر، اولین استان کشور برای اجرای “طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری” در نظر گرفته شد که نیاز است چالش‌های پیش رو که سبب عقب‌افتادگی در اجرا شده را رفع کند.