رئیس جدید دادگستری و دادستان عسلویه معرفی شدند+عکس
رئیس جدید دادگستری و دادستان عسلویه معرفی شدند+عکس

ندای استان: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت:پس از نقشه‌برداری، ۱۳ روستا در شهرستان عسلویه از وضعیت موات خارج شده است.

به گزارش ندای استان،مهدی مهرانگیز روز شنبه در آیین معرفی مسئول دادگستری و دادستان شهرستان‌ عسلویه اظهارکرد: در همین راستا اسناد مالکیت این روستاها و شهر بیدخون تا ۲ ماه آینده صادر و تحویل مالکان خواهد شد.

وی افزود: با هدف جلوگیری از ایجاد آلایندگی و هدر رفت گاز، منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی باید برای استحصال این گازها برنامه ریزی کند.

مهرانگیز ادامه داد: عسلویه قطب اقتصادی کشور است و ۷۴ درصد گاز مصرفی کشور را تامین می‌کند از مناطق مهم و استراتژیک کشور به شمار می‌شود.

وی بیان کرد: سوزاندن گازها از طریق فلرها و هدر رفتن این گازها در منطقه عسلویه سبب آلایندگی و ایجاد مخاطرات زیست محیطی شده است و باید برای برون رفت از این وضعیت چاره اندیشی شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر یادآورشد: با ورود دادستان عسلویه به ‌حوزه محیط زیست این شهرستان باید صنایع و پتروشیمی‌های فعال در منطقه عسلویه که به‌عنوان صنعت سبز معرفی شده مورد بررسی قرار گیرند.

وی اظهار کرد: در ارتباط با سفر لنج‌های تجاری استان و عوارض آلایندگی در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر پیگیری‌های بسیار خوبی انجام شده که انتظار می رود نتیجه مطلوبی برای استان به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از تضییع حق مردم و رعایت حقوق عامه دادگستری ورود مستقیم می‌کند و حل مشکلات شهرستان به‌عنوان حقوق عامه در دستور کار دادگستری استان بوشهر قرار دارد.

مهرانگیز ادامه داد: از مسئولان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی نیز انتظار داریم مطالبات شهرستان را مورد توجه جدی قرار دادهد و از ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های گوناگون بهداشت، درمان، آموزشی، ورزشی، رفاهی و تفریحی حمایت لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین در راستای احقاق حق بومیان منطقه عسلویه دادستان این شهرستان باید بررسی وضعیت اشتغال ۵۰ درصد جوانان استان بوشهر در صنایع مختلف پارس جنوبی را مورد بررسی قرار دهد.

مهرانگیز تاکید کرد: حقوق کارگران شهرستان عسلویه یکی از موارد حقوق عامه مورد پیگیری دادگستری استان قرار دارد.

وی افزود: با هدف تحقق عدالت باید پرداخت به‌ موقع حقوق کارگران در پارس جنوبی و جلوگیری از تعلیق آنها بطور جد در اولویت مسئولان ذیربط قرار گیرد.

در این آئین مهران زاهدیان به عنوان رئیس دادگستری شهرستان عسلویه و پویا بخشی به عنوان دادستان جدید شهرستان عسلویه معارفه شدند.

پیش از این سید احمد موسوی پور به عنوان رئیس دادگستری و محمد خدری به عنوان دادستان عسلویه در این شهرستان خدمت می‌کردند.

  • منبع خبر : ایرنا