آغاز سال تحصیلی مدارس استان بوشهر+تصویر
آغاز سال تحصیلی مدارس استان بوشهر+تصویر

ندای استان:همزمان با هفته دفاع مقدس و آغازین روز مهر، زنگ مهر و مقاومت با حضور دانش آموزان و مسئولان استان بوشهر در مدارس به صدا درآمد و سال تحصیلی جدید آغاز شد.

به گزارش ندای استان،استاندار بوشهر در مراسمی که در مدرسه استثنایی دوستان بوشهر برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش در بین دستگاه‌های اجرایی و اداری مهمترین دستگاه است و بزرگترین جامعه در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و آینده کشور و نظام نیز در کلاس‌های درس شکل گرفته و محقق می‌شود.
احمد محمدی‌زاده با بیان این‌که  انقلاب اسلامی به همت دانش آموزان، معلمان و دانشجویان به ثمر نشست و نقش آن‌ها در پیروزی انقلاب بی‌بدیل است، افزود: بیش از یک چهارم شهدای استان از آموزش و پرورش است و در زمان حاضر نیز این قشر نقش موثری در دفع توطئه دشمنان دارند.
وی گفت: امسال سال تحصیلی خوبی به لحاظ آموزشی _ تربیتی خواهیم داشت و برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۶۰ هزار دانش آموز در افزون بر ۱۱ هزار کلاس درس و با ۱۵ هزار معلم سال تحصیلی را آغاز کردند که از این شمار ۲۴ هزار دانش‌آموز کلاس اولی هستند.
علی موحدی با بیان این‌که ۵۰ درصد دانش‌آموزان دختر و ۵۰ درصد پسران هستند، افزود: در کنار آموزش و پرورش دولتی، مدارس غیردولتی هم داریم و ۴۰ هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه  امسال ۸ هزار دانش‌آموز بیشتر از سال قبل وارد مدارس شده‌اند، اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده در سال تحصیلی جاری کلاس درس بدون معلمی نداشته باشیم.
در این مراسم از تمثال دو شهیدشاخص فرهنگی استان، شهید حسین ماهینی و شهید مجید بشکوه رونمایی شد و زنگ مهر و مقاومت نواخته شد.