داستان تکراری لباس فرم در مدارس بوشهر
داستان تکراری لباس فرم در مدارس بوشهر

ندای استان: لباس فرم از ماجراهای پرچالش خانواده های دانش آموزان است که هرساله درباره قیمت و کیفیت آن گلایه مندی های زیادی مطرح می شود.

به گزارش ندای استان،امسال هم این داستان تکرار شده و برخی والدین بوشهری معتقدند با وجود قیمت بالا، لباس های فرم مدارس با پارچه های نامرغوبی دوخته می شود.

اگرچه هدف از یکدست شدن لباس دانش آموزان، حذف فاصله طبقاتی میان دانش آموزان و پیشگیری از فحرفروشی بابت پوشاک در مدارس است، اما قیمت های گزاف، آن هم برای لباس هایی که عمرشان بیشتر از یکسال نیست و معمولا چندان جذاب نیستند که بیرون از مدرسه کاربرد داشته باشد، برخی والدین را به مشکل انداخته است.

نگاهی به قیمت های لباس فرم با نرخ مصوب در بوشهر حکایت از آن دارد که قیمت ها برای پسران دبیرستانی از ۴۵۰ هزار تومان آغاز و برای پوشاک دخترانه (با توجه به جنس پارچه) تا ۹۰۰ هزار تومان هم می رسد.

بسیاری از والدین معتقدند در روزهایی که خانواده ها به دلیل مشکلات اقتصادی، هزینه های خود را طوری مدیریت می کنند که پاسخگوی نیازهای اولویت دار باشند، در این شرایط بی کیفیت بودن پارچه و دوخت لباس دانش آموزان قوز بالا فوز است.

به هرحال در شرایطی که لباس فرم دانش آموزان هر سال تغییر می‌ کند، خانواده ای که ۲ یا ۳ دانش آموز دارد، برای خرید لباس فرم مدارس فشار بیشتری را متحمل می شود.

از این رو در شرایط بد اقتصادی، آموزش و پرورش باید با جذب مشارکت خیران اقداماتی برای تهیه لباس برای خانواده ها که بضاعت مالی چندانی ندارند انجام دهد.

  • منبع خبر : خلیج فارس