هشدار شدید رییس دادگستری استان به مسئولان شهری بوشهر
هشدار شدید رییس دادگستری استان به مسئولان شهری بوشهر

ندای استان:- رییس کل دادکستری استان بوشهر به اعضا شورای اسلامی و شهردار مرکز استان بابت بی توجهی به رفع نقاط حادثه خیز، هشدار و به آنها یک ماه مهلت داد تا به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش ندای استان،مهدی مهرانگیز شامگاه یکشنبه در نشست با شهردار و پلیس راهور بوشهر اظهار کرد: با وجود گذشت یک سال و نیم از تذکر به حوزه مدیریت شهری از جمله شورای اسلامی و شهردار بندر بوشهر در خصوص رفع نقاط حادثه خیز در بزرگراه امام علی (ع) و سایر نقاط شهری تا کنون اقدام خاصی برای ایمنی سازی این نقاط انجام نشده است.

وی افزود: این در حالی است که شاهد افزایش تصادفات درون شهری منجر به فوتی، جرحی و خسارت مالی به شهروندان بوشهری هستیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: این نوع بی توجهی به جایی رسیده که حتی مصوبات شورای ترافیک استان نیز توسط مسوولان مرتبط در شورای شهر و شهرداری بوشهر انجام نمی شود.

مهرانگیز ادامه داد: موظف به حفظ حقوق عامه هستیم و برای رفع مشکلات اشاره شده در قالب دستوری قضایی رفع نقاط حادثه خیز به شورای اسلامی و شهرداری بندر بوشهر اعلام می شود.

وی ادامه داد: در این دستور قضایی، شورای اسلامی و شهرداری بندر بوشهر موظف هستند حداکثر ظرف مهلت ۲ روز آینده با برگزاری جلسه‌ای با شورای ترافیک استان و پلیس راهور نسبت به رفع نواقص اعلامی اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: با توجه به این دستور قضایی، اگر اعضا شورای اسلامی و شهردار بندر بوشهر طی ۳۰ روز آینده اقدامی برای رفع نقاط حادثه خیز نکنند در صورت هر گونه تصادف جرحی و فوتی، موظف به پرداخت هزینه ها و دیه از حساب شخصی خود بوده و نمی توانند خسارات را از بیت المال پرداخت کنند.

مهرانگیز تاکید کرد: دادگستری استان بوشهر منتظر نتایج فعالیت شورا و شهرداری مرکز استان برای رفع نقاط حادثه خیز طی یک ماه آینده است در غیر این صورت مستوجب برخورد قانونی می شوند.