صرفه جویی بیش از ۲ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در دشتستان
صرفه جویی بیش از ۲ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در دشتستان

ندای استان:مدیر منابع آب شهرستان دشتستان گفت: در چهار ماه نخست امسال با اجرای برنامه‌های مختلف۲.۹ میلیون متر مکعب آب زیرزمینی در این شهرستان صرفه جویی شده است.

به گزارش ندای استان،نعمت‌الله نجاتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برداشت بی رویه از منابع آب موجب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده و کاهش سطح آبخوان‌ها خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد.

وی افزود: باتوجه به تاثیر غیر قابل انکار کشاورزی و مشاغل وابسته به آن در اقتصاد شهرستان دشتستان، تامین آب سطحی و زیرزمینی رکن اصلی پایدارسازی مشاغل بخش کشاورزی و تامین معیشت بخش عمده ای از جمعیت دشتستان است.

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان گفت: در سال‌های گذشته ضمن پر کردن چاه‌های غیرمجاز موجود، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز جدید یکی از اولویت‌های کاری این مجموعه بوده است.

نجاتی افزود: در همین ارتباط با این رویکرد از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز و ۹ مورد انتقال آب غیر مجاز در شهرستان دشتستان شناسایی و توقیف شده است.

مدیرمنابع آب شهرستان دشتستان گفت: خطر سیلاب همواره در مناطق دارای مسیل‌های شهری وجود دارد و حفاظت از حریم و بستر رودخانه‌ها، آبراه‌ها و مسیل‌ها بر عهده شرکت آب منطقه‌ای است.

وی افزود: در همین ارتباط اداره منابع آب شهرستان دشتستان در ۱۶ عملیات، موفق به آزادسازی بیش از ۹ هزار مترمربع از اراضی حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها شده است.

مدیرمنابع آب شهرستان دشتستان تاکید کرد: تخلفات حوزه آب نه تنها موجب ناپایداری در استمرار برداشت از این منابع ارزشمند می‌شود، بلکه دامنه خسارت‌های آن به دیگر شهروندان نیز می‌رسد.