افزایش ۲۰ درصدی ازدواج دانشجویی/ ازدواج در ارشد و دکتری بیشتر شد
افزایش ۲۰ درصدی ازدواج دانشجویی/ ازدواج در ارشد و دکتری بیشتر شد

ندای استان:معاون پژوهشی ستاد ازدواج دانشجویی از افزایش ۲۰ درصدی ازدواج دانشجویی در سال جاری خبر داد و گفت: آمار ازدواج دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش ندای استان،حجت‌الاسلام مهدی غلامی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت اعزام کاروان‌های ازدواج دانشجویی به مشهد مقدس گفت: امسال بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی در حال برگزاری است و حدود ۱۹ هزار زوج در سایت ازدواج دانشجویی ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۶ هزار زوج ثبت نام خود را کامل کرده و حدود ۳ هزار زوج هنوز ثبت نام خود را تکمیل نکرده‌اند، تا کنون ۲۲ کاروان از زوج‌های دانشجویی به مشهد مقدس اعزام شده و حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر تاکنون پذیرش شده‌اند.

استقبال و حمایت دانشگاه‌ها از ازدواج‌های دانشجویی

معاون پژوهشی ستاد ازدواج دانشجویی خاطرنشان کرد: زوج‌های دانشجو در قالب کاروان‌های زیارتی، فرهنگی و آموزشی به صورت شخصی و یا با کاروان‌های دانشگاهی از استان‌های مختلف به مشهد مقدس اعزام می‌شوند و امسال با توجه به استقبال استان‌ها، بیشترین حضور زوج‌ها به صورت کاروانی بود.

وی ادامه داد: زوج‌های دانشجو، دو شب و ۳ روز در مشهد مقدس ساکن می‌شوند و در این مدت، برای این دانشجویان، برنامه‌های زیارتی، آموزشی، مهارتی، زناشویی، مشاوره، مشاوره خصوصی، نمایشنامه آموزشی و مناجات سحرگاهی برگزار می‌شود.

غلامی مقدم افزود: همچنین میثاق نامه‌ای قرائت شده و دانشجویان آن را امضا کرده و عهد می‌بندند که به هم پایبند بمانند و همچنین پیام مقام معظم رهبری به زوج‌های دانشجو نیز قرائت می‌شود.

افزایش ۲۰ درصدی ازدواج‌های دانشجویی در سال جاری

معاون پژوهشی ستاد ازدواج دانشجویی یادآور شد: امسال نسبت به سال گذشته ثبت نام زوج‌های دانشجو ۵ هزار بیشتر از سال گذشته بود، یعنی حدود ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته تعداد زوج‌های دانشجو اضافه شده است.

وی ادامه داد: استان‌های تهران، اصفهان و آذربایجان بیشترین فراوانی را داشتند، البته امسال با تسهیلاتی که ایجاد شده و کمک دانشگاه‌ها در ایاب و ذهاب زوج‌های دانشجو، مشکلات کمتر شده و از همه استان‌ها اعزام وجود داشت.

افزایش ازدواج دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها

غلامی مقدم افزود: بیشترین فراوانی ازدواج بین دانشجویان کارشناسی است ولی تعداد زوج‌های دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نسب به سال گذشته با افزایش خوبی مواجه بود در مقطع دکتری هم نسبت به سال گذشته وضعیت بهتر بود.

اعزام ۲۵۰ زوج از مدرسین دانشگاه به مشهد مقدس

وی ادامه داد: امسال حدود ۲۵۰ زوج نیز از مدرسین دانشگاه‌ها در قالب کاروان اساتید شرکت کرده و به مشهد مقدس اعزام شدند.