۵۰۰واحد مسکونی به مددجویان استان واگذار شد+تصویر
۵۰۰واحد مسکونی به مددجویان استان واگذار شد+تصویر

ندای استان:با حضور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور و رئیس کمیته‌امداد ۵۰۰ واحد مسکونی که برای مددجویان تحت‌پوشش کمیته‌‌امداد بوشهر واگذار شد.

به گزارش ندای استان،با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور و نیز مرتضی بختیاری رئیس کمیته‌امداد  ۵۰۰ واحد مسکونی که برای مددجویان تحت‌پوشش کمیته‌‌امداد بوشهر با همکاری مشترک سازمان برنامه‌وبودجه و کمیته‌امداد آماده شده بود به‌صورت ویدئو کنفرانس افتتاح و به این قشر واگذار شد.

محمد باقر نوبخت اظهار داشت: پیش بینی می‌شود واحدهای مسکونی مددجویی استان بوشهر از محل تفاهم نامه احداث دو هزار واحد مسکونی استانداری بوشهر با کمیته امداد تا دهه فجر سال آینده به اتمام می‌رسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در صورت بهره برداری این واحدها در زمان مقرر، مجوز ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر داده می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: یک هزار فقره جهیزیه جدید به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر که تاکنون موفق به دریافت جهزیه های خود نشده‌اند نیز تحویل داده می‌شود.

وی بیان کرد: با ارائه مجوز لازم، امکان استفاده از یک هزار پنل خورشیدی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر فراهم شده است.

نوبخت ادامه داد: این تعداد پنل خورشیدی به غیر از تعدادی است که در موافقت نامه بین سازمان برنامه و بودجه، بسیج و کمیته امداد تفاهم شده است.

 مرتضی بختیاری افزود:در بند الف تبصره چهارده که سال آینده سومین سال خود را طی خواهد کرد شاهد چهار برابر شدن میزان پرداخت ها خواهیم بود به گونه ای که در سال آینده برای خانواده های پنج نفر به بالا بیش از ۷۵۰ هزار تومان پیش بینی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در بند ب تبصره ۱۴ به افرادی که در نوبت تحت پوشش قرار دارند، شرایطی فراهم شده که۶۵۰ هزار خانواده دیگر بتوانند تحت پوشش کمیته امداد از محل بودجه این تبصره قرار گیرند.

رئیس کمیته امداد اظهارداشت: به عنوان خادم مددجویان کمیته امداد  از طرف خودم و مجموعه پرسنل این نهاد از تلاش های دولت برای رفع محرومیت تشکر و قدردانی می کنم.

وی افزود: بودجه سال آینده در حالی بسته میشود که به دلیل این که هیچ وابستگی به نفت دارد یک موفقیت بزرگ برای جمهوری اسلامی به شمار می رود و مشتی محکم بر دهان استکبار جهانی است.

رئیس کمیته امداد بیان کرد: در اواخر سال گذشته تفاهم نامه  مشترکی بین کمیته امداد و استانداری بوشهر برای ساخت دو هزار واحد مسکونی منعقد شده که ۵۰۰ واحد امروز به مددجویان این نهاد واگذار میشود.

وی با اشاره به تحویل ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر از محل این تفاهم نامه درر دهه فجر امسال، اظهارداشت: یک هزار واحد دیگر از محل این تفاهم نامه در سال آینده اماده تحویل و واگذار می شود.

بختیاری عنوان کرد: در رابطه با واحدهای مددجویی تک و دو نفره با رئیس بنیاد مسکن صحبت کرده ایم که با استفاده از مدل ساخت منازل مسکونی که توسط بنیاد مسکن ساخته می شود، بتوانیم از تسهیلات ساخت مسکن برای این خانواده ها استفاده کنیم .

رئیس کمیته امداد گفت: نیازمند یکهزار فقره جدید جهیزیه برای استان بوشهر هستیم که از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست داریم که در این خصوص نیز توجه خاصی به مانند سال گذشته داشته باشند.

وی با اعلام این که کمیته امداد استان بوشهر موفق به جذب کامل  تسهیلات ۱۴۰ میلیارد تومان برای ۲۵۰۰ نفر شده است، عنوان کرد: کمیته امداد استان بوشهر آماده دریافت تسهیلات جدید از این محل برای اشتغال روستائیان است و در صورت عنایت دولت می توانیم اشتغال روستایی بیشتری را در این استان  داشته باشیم.

بختیاری ادامه داد: باتوجه به این که از طریق پنل های خورشیدی میتوان اشتغالزایی کرد امسال به دنبال این هستیم که زمینه ارائه خدمات ویژه برای راه اندازی یک هزار پنل خورشیدی در استان بوشهر فراهم شود.

گفتنی است تفاهم‌نامه ساخت هزار واحد مسکن برای مددجویان تحت حمایت کمیته‌امداد میان استانداری بوشهر و کمیته‌امداد در سال گذشته بسته شد که هم‌اکنون ۵۰۰ واحد آن آماده تحویل شد و ۵۰۰ واحد دیگر تا پایان امسال تکمیل و واگذار می‌شود.