وزارت بهداشت: با پزشکان گرانفروش برخورد می‌کنیم
وزارت بهداشت: با پزشکان گرانفروش برخورد می‌کنیم

خبر استان:سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام نرخ ویزیت پزشکان در بخش خصوصی اعلام کرد: دریافت ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص خارج از تعرفه قانونی تخلف است و با آن برخورد قانونی می شود.

به گزارش خبر استان،ایرج حریرچی در نشست خبری ادامه داد: نرخ ویزیت پزشک عمومی ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان، متخصص ۳۸ هزار و ۴۰۰ تومان و فوق تخصص ۴۷هزار و ۹۰۰ تومان در بخش خصوصی است و هر رقمی خارج از این تعرفه تخلف محسوب می شود و تخلفات تعرفه ای را مردم می توانند به سامانه ۱۹۰ که به صورت ۲۴ ساعته فعال است اعلام کنند.

وی ادامه داد: تخلفات قابل توجهی از نرخ ویزیت در بین پزشکان نداریم اما از پزشکان می خواهیم نرخ ویزیت تعیین شده را بر اساس تعرفه اعلامی رعایت کنند.

وی تصریح کرد: در کشورهای مختلف دنیا مردم می دانند که اول برای ویزیت باید به پزشک خانواده مراجعه کنند و اگر قرار است مبلغی پرداخت کنند، هزینه کرد این مبلغ مشخص است و از تخلفات جلوگیری می شود. در ایران نیز باید بسته خدمتی که در حوزه بهداشت و درمان به مردم ارائه می شود مشخص باشد که توسط چه کسی و کجا هزینه می شود.

تمام اتاق عمل ها مجهز به برق اضطراری هستند
حریرچی درباره انتشار کلیپی در فضای مجازی درباره قطعی برق در اتاق عمل یکی از بیمارستان ها توضیح داد: تمام اتاق عمل ها و همه بخش های بیمارستان مجهز به برق اضطراری هستند و گله مند هستیم که همکاران بهداشت و درمان برخی از موارد مانند قطعی برق در اتاق عمل را که البته ممکن است دستگاه اضطراری ۳۰ ثانیه دچار مشکل شود بزرگ کرده و در فضای مجازی منتشر می کنند.

وی تاکید کرد: با قطعی های برق در کشور، هیچ آسیبی به مردم وارد نشده است.

امید به زندگی ایرنیان به ۷۵٫۴ سال رسید
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش امید به زندگی در کشور اظهار کرد: در ۲۰ سال منتهی به سال ۹۵، امید به زندگی از ۶۸٫۳ سال به ۷۵٫۴ سال رسید و همچنین مرگ و میر کودکان زیر پنج سال، به عنوان یکی از شاخص های مهم بهداشتی درمانی و حتی توسعه ای کشور از ۴۵٫۳ در هزار تولد زنده با کاهش بیش از ۶۵ درصدی به ۱۵٫۵ در هزار تولد زنده کاهش یافته است.

حریرچی اضافه کرد: به دلیل پیشرفت های بهداشتی و درمانی کشور از هر هزار نوزاد متولد شده، ۹۸۵ نوزاد به سن بالای پنج سالگی می رسند، در حالی که این میزان در قبل از انقلاب در حدود ۸۰۰ در هزار تولد زنده بود.

Visited 3 times, 1 visit(s) today