۲۰ هزار نفر در ایران حافظ قرآن هستند
۲۰ هزار نفر در ایران حافظ قرآن هستند

خبر استان: معاون هماهنگی و نظارت شورای توسعه فرهنگ قرآنی با انتقاد از کم کاری شماری از دستگاه های مرتبط طرح ملی حفظ قرآن کریم، تصریح کرد: امروز در خوشبینانه‌ترین آمار فقط۲۰ هزارحافظ کل داریم.

به گزارش خبر استان به نقل از ایرنا، محمد انجم شعاع روز شنبه در نشست تشریح روند کارها و فعالیت های انجام گرفته توسط این شورا و همچنین دیگر دستگاههای مرتبط با طرح ملی حفظ قرآن کریم، با تاکید برهم‌ افزایی دستگاه‌های مختلف در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم، اظهار داشت: درحوزه استعداد‌های درخشان قرآنی هم شورای عالی قرآن، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش طرح‌هایی دارند که ضروری است دراین زمینه هماهنگی‌های لازم انجام شود.
دبیر طرح ملی حفظ قرآن کریم در ادامه از ثبت یک میلیون و ۱۲هزارکدملی در سامانه حفظ قرآن خبرداد و افزود: درسامانه مربوطه از این تعداد حافظ قرآن ثبت شده بیش از۶۰ درصد حافظ نیم جزء هستند.
انجم شعاع در ادامه سخنان خود به تربیت ۱۰میلیون حافظ کل به عنوان افق ترسیم شده تا سال ۱۴۱۴ اشاره کرد و گفت: در سند طرح ملی حافظ قرآن، حافظ کل یا حافظ بخش زیادی از قرآن تعریف شده که شامل ۲۰ جزء به بالا است؛ از این رو برنامه‌ریزی ما تربیت ۱۰میلیون حافظ کل قرآن تا این سال است.
وی درباره شمارحافظان کل قرآن هم با ارائه آماری از حافظان کل قرآن در کشورهای لیبی، عربستان و ترکیه ، تصریح کرد: درخوشبینانه‌ترین آمار در کشور فقط۲۰هزارحافظ کل قرآن داریم که فاصله آن با۱۰ میلیون خیلی زیاد است در حالی که حافظان برخی کشورها مانند ترکیه تا ۲۲۰ هزار نفر هم پیش رفته است.

Visited 2 times, 1 visit(s) today