خبر استان:با رای نمایندگان اعضای هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم مجلس دهم انتخاب شدند.

به گزارش خبر استان به نقل از خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی امروز( چهارشنبه ۹ خرداد) برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس را در دستور کار قرار دادند که در نتیجه آن اعضای هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم دور دهم انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش نمایندگان با ۱۴۷ رای از ۲۷۹  رای ماخوذه دکتر علی لاریجانی را به عنوان رئیس مجلس در سومین سال دوره دهم مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

دکتر علی لاریجانی

همچنین در ادامه برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس، مسعود پزشکیان با کسب ۱۵۷ رأی موافق و علی مطهری با کسب  ۱۴۳رأی موافق از مجموع ۲۷۹ رای ماخوذه به عنوان نواب اول و دوم رئیس مجلس در سومین سال مجلس دهم انتخاب شدند.

نواب رئیس

گفتنی است نمایندگان مردم در خانه‌ملت در ادامه برای انتخاب دبیران هیات رئیسه دائم نهاد قانونگذاری در سال سوم دهمین دوره مجلس رأی گیری کردند که محمدعلی وکیلی با ۱۳۴ رای، یوسف نژاد با ۱۲۹ رای، قاضی زاده هاشمی با ۱۲۹ رای، علیرضا رحیمی با ۱۰۴ رای، امیرآبادی فراهانی با ۹۸ رای، رنجبر زاده با ۹۵ رای از مجموع ۲۷۸ رای ماخوذه توانستند اکثریت آرا را به دست آورند.

دبیران هیات رئیسه

همچنین نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ خرداد) مجلس شورای اسلامی و در جریان برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجلس اسدالله عباسی با ۹۶ رای، بهروز نعمتی با ۹۶ رای و محمد آشوری تازیانی با ۸۹ رای از مجموع ۲۴۱ رای ماخوذه را به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم مجلس دهم انتخاب کردند.

ناظرین هیات رئیسه

گفتنی است در پایان اعضای هیات رئیسه مجلس در سومین سال مجلس دهم،  پس از کسب اکثریت آرا با حضور در جایگاه هیات رئیسه مراسم تحلیف را به جا آورده و متن سوگند نامه را قرائت کردند.

ترکیب هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه سوم مجلس دهم

 

Visited 1 times, 1 visit(s) today