عربستان ۲ بار از سوریه خواست با ایران و مقاومت قطع رابطه کند
عربستان ۲ بار از سوریه خواست با ایران و مقاومت قطع رابطه کند

خبر استان: دبیرکل حزب‌الله لبنان از پیشنهاد اخیر سعودی‌ها به مقامات سوری برای قطع روابط با ایران و مقاومت پرده برداشت.

به گزارش خبر استان به نقل از روزنامه الأخبار لبنان، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که آمریکایی‌ها و سعودی‌ها با امکاناتی فراوان و وسایلی کثیف برای دخالت در انتخابات و هدف قرار دادن مقاومت تلاش می‌کنند.

وی گفت: حزب‌الله به مبارزه با فساد ادامه می‌دهد، زیرا اوضاع اقتصادی کشور در آستانه فروپاشی است.

دبیرکل حزب‌الله با بیان “حزب‌الله امروز قوی‌تر است” افزود: بعد از نقش‌آفرینی حزب‌الله در سوریه و عراق در ایام اشغالگری آمریکا و داعش، آمریکا امروز معتقد است که حزب‌الله پروژه آن را در کل منطقه تهدید می‌کند.

نصراالله گفت: ما پیروزی‌هایی را محقق کرده‌ایم که آمریکا و همپیمانان آن را ناراحت کرده است و لذا عربستان و کشورهای عربی خلیج فارس با امکاناتی فراوان و وسایلی کثیف و توان رسانه‌ای بالا، دخالت می‌کنند.

دبیرکل حزب‌الله از دیدار مقامات بلندپایه سعودی با مقامات سوری خبر داد که اخیراً صورت گرفته است.

نصرالله افزود: سعودی‌ها در این دیدار به مقامات سوری پیشنهاد قطع روابط سوریه با ایران و مقاومت به‌ازای توقف حمایت عربستان از تروریست‌ها در سوریه و کمک به بازسازی این کشور با صدها میلیارد دلار را مطرح کردند.

وی افزود: این پیشنهاد تاکنون دوبار در دوره ملک عبدالله و ملک سلمان مطرح شده و این نشان می‌دهد که اساس نبرد، مقاومت است.

دبیرکل حزب‌الله افزود: نبرد امروز ما نبرد برای وجود، عزت و کرامت است و نمایندگان ما صدای مقاومت هستند و حضور آن‌ها در مجلس، به ما جایی را در دولت برای حمایت از مقاومت می‌دهد.
نصراالله گفت: عربستان چهارم نوامبر گذشته تلاش کرد که از طریق بازداشت سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان و مجبور کردن وی به استعفاء، دولت را سرنگون کند، زیرا آن‌ها می‌خواهند حزب‌الله را از دولت اخراج کنند.

وی اظهار داشت: پروژه عربستان، درگیر کردن دولت با مقاومت است. خواسته عربستان و آمریکا درگیری دولت با حزب‌الله است.

Visited 1 times, 1 visit(s) today