از برگزاری آزمون نفت در بوشهر تا انتقاد به بانک ها
از برگزاری آزمون نفت در بوشهر تا انتقاد به بانک ها

ندای استان:صفایی بوشهری گغت:بانک‌های خصوصی استان سپرده‌های استان را نرخ بالاتر در خارج استان هزینه می‌کنند.

به گزارش ندای استان، آیت الله صفایی بوشهری در خطبه های نمازجمعه با بیان اینکه سپرده‌های داده شده به بانک‌ها، امانت مردم است که باید با پرداخت تسهیلات به خود آنها بازگردانده شود، ادامه داد: بانک‌ها باید ۸۰ درصد منابع خود را به مردم دهند ولی این عدد برای استان بوشهر و بویژه بانک‌های خصوصی نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه نیازهای مردم استان بوشهر به تسهیلات با پاسخ خوبی همراه نبوده است افزود: بانک‌های خصوصی استان سپرده‌های استان را نرخ بالاتر در خارج استان هزینه می‌کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بانک‌های خصوصی استان بین ۳ تا ۶ درصد از سپرده‌ها و منابع خود به مردم تسهیلات و وام پرداخت می‌کنند گفت: با بانک‌های استان بوشهر در عدم پرداخت وام و تسهیلات برخورد قاطع شود.

نماینده ولی فقیه در استان در بخشی دیگر از خطبه های نمازجمعه با اشاره به انتقال آزمون‌های استخدام جوانان بوشهری در وزارت نفت به دانشگاه خلیج فارس اضافه کرد: این حق مسلم جوانان استان بوشهر است که آزمون صنایع استان در داخل استان برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه باید به جوانان استان امتیاز ویژه داده شود ادامه داد: از وزارت نفت، مجتمع گاز استان و ریاست دانشگاه خلیج فارس برای برگزاری آزمون ورودی وزارت نفت در استان بوشهر کمال قدردانی را داریم.

خطیب جمعه بوشهر تذکری هم به بانک‌های دولتی و خصوصی استان داشت و گفت: بانک‌های دولتی و خصوصی باید در خدمت مردم و توسعه استان باشند. آمار‌های نگران کننده‌ای از بانک‌ها منتشر شده که ۸۴ درصد سپرده مردم که باید در این استان هزینه یا تسهیلات کم‌بهره به هم استانی‌ها پرداخت شود، این سپرده‌ها در استان‌های همجوار با بهره بالا سرمایه‌گذاری می‌شود که باید با این تخلف برخورد قاطع شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها عنوان کرد: یکی از مواردی که بار‌ها به آن تاکید داشته‌ایم برگزاری آزمون استخدامی و ورودی صنایع نفت و گاز واقع در عسلویه است که موفق به محقق شدن این مهم شدیم و این آزمون که قرار بود در تهران باشد در دانشگاه خلیج فارس بوشهر و با شرایط ویژه برای جوانان استان  برگزار می‌شود.