معرفی برترین‌های جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در بوشهر+اسامی
معرفی برترین‌های جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در بوشهر+اسامی

ندای استان: برترین‌های سومین رویداد تئاتر بچه‌های مسجد در بوشهر با حضور مسئولان استانی تجلیل شدند.

به گزارش ندای استان،رئیس حوزه هنری استان بوشهر روز پنجشنبه در اختتامیه این رویداد اظهار کرد: مسجد یکی از خاستگاه‌های اصلی انقلاب بوده تا جایی که حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز به عنوان نخستین شکوفه هنری انقلاب از مسجد جوانه زده است.

عبدالله شاهینی افزود: حوزه هنری از دل فعالیت شماری از جوانان انقلابی در سال‌های ابتدایی انقلاب در دل مسجد جوادالائمه (ع) روییده شد، هنر انقلاب از دل مسجد کار خود را شروع کرد و به مرور در رشته‌های گوناگون هنری توسعه یافت و گسترده شده است.

وی گفت: هدف حوزه هنری در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد این است که نیروهای انقلابی و متعهد برای فرهنگ و هنر نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت شوند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر ادامه داد: برگزاری مستمر و مرتب جشنواره بچه‌های مسجد، منجر به کشف استعدادهای جدید برای هنر انقلاب اسلامی می‌شود و بر همین اساس برگزاری جشنواره مورد حمایت ویژه قرار دارد.

وی گفت: حوزه هنری با ظرفیت بچه‌های مسجد می‌تواند به این مخاطب دست یابد و در دنیایی که با کثرت اطلاعات و داده های گوناگون دچار تشتت مخاطب شده است، گفت وگو کند.

شاهینی گفت: فعال سازی، سازماندهی گروه‌های تئاتر مردمی بچه های مسجد در استان، ارائه راهنمایی، آموزش و هدایت گروه‌ها برای ارتقای کیفی فعالیت های نمایشی، تولید نمایش توسط گروه‌ها متناسب با فضا و ظرفیت اجرای مسجدی، برنامه‌ریزی و حمایت و تشویق گروه ها از جمله اهداف رویداد تئاتر مردمی بچه‌های مسجد است.

وی با اشاره به حضور ۱۳ نمایش در سومین رویداد بچه‌های مسجد افزود: در این رویداد هنرمندانی از شهرهای بوشهر، خورموج، برازجان، دلوار و روستای گورک حضور داشتند که چهار نمایش “ننه مرتضی” با کارگردانی نگار هوشیار، “این قصه برای نخوابیدن است” به کارگردانی نیلوفر پوشپاش، نمایش “قاب دوستی” به کارگردانی ناهید جمشیدنیا و نمایش “پایان انتظار” از رضا میرزایی بدون اولویت به عنوان نمایش‌های برتر انتخاب شدند و به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: در بخش کودک از بازیگران آیه بخو، ساره بخو، زهرا محمد حسینی، فاطمه محمود نژاد و در بخش بزرگسال نیز از سید شکوفه هاشمی تنگستانی، سید اکبر موسوی، رضا میرزایی، ناهید جمشیدنیا، لیلا منصوری، نگار هوشیار، ام البنین دهقان و از احمدرضا قربانی نیز به عنوان مربی تقدیر شد.

  • منبع خبر : ایرنا