بوشهر بزودی صادر کننده آب می‌شود
بوشهر بزودی صادر کننده آب می‌شود

ندای استان:محمدی زاده گفت:امروز سیاست دولت در انتقال جمعیت به حاشیه ساحل خلیج فارس و دریای عمان است به همین دلیل رشد جمعیت و ایجاد شهرهای جدید در حاشیه استان امری اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

به گزارش ندای استان، استاندار بوشهر می گوید: هرچند ۹۰ درصد آب شرب بوشهری‌ها خارج از استان تامین می‌شود اما با توجه به اجرای طرح‌های توسعه آب، بوشهر تا پنج سال آینده به یکی از استان‌های صادرکننده آب تبدیل می‌شود.

احمد محمدی‌زاده اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت خلیج فارس، برخورداری از سرریز تمام آب زاگرس جنوبی و سدهای در دست ساخت برای مهار آب رودخانه‌هایی که به دریا می‌ریزد، بوشهر در بخش آب جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: باتوجه به اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن در استان بوشهر و ذخیره آب زاگرس جنوبی در پشت سدها این استان از ظرفیت بزرگ آب شیرین در منطقه برخوردار است.

محمدی‌زاده باتوجه به شرایط سخت استان‌های مرکزی و بی آبی حاکم برآن‌ها بر اثر خشکسالی‌های پی‌درپی گفت: امروز سیاست دولت در انتقال جمعیت به حاشیه ساحل خلیج فارس و دریای عمان است به همین دلیل رشد جمعیت و ایجاد شهرهای جدید در حاشیه استان بوشهر امری اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

وی تاکید کرد: با استقرار جمعیت و صنعت در استان بوشهر، کشاورزی، تجارت، بازرگانی و زیرساخت گردشگری نیز ارتقا می یابد.

استاندار بوشهر گفت: بوشهر از نظر ظرفیت‌های خدادادی نسبت به همه کشورهای حاشیه خلیج فارس بی‌نظیر است و تنها باید با فکر، تعصب و جدیت بتوانیم این ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد.

  • منبع خبر : ایرنا