راه‌اندازی رشته فیزیک هسته‌ای در هنرستان‌های استان بوشهر
راه‌اندازی رشته فیزیک هسته‌ای در هنرستان‌های استان بوشهر

ندای استان:مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به فعالیت نیروگاه اتمی در این استان، راه‌اندازی و توسعه رشته فیزیک هسته‌ای در هنرستان‌ها و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به این رشته ضروری است.

به گزارش ندای استان،علی موحدی روز سه‌شنبه در آئین تجلیل از برگزارکنندگان نخستین کارسوق ملی فیزیک هسته‌ای و دانش آموزان راه‌یافته به المپیادهای دانش آموزی اظهار کرد: نخستین کارسوق ملی فیزیک هسته‌ای رویدادی علمی که به ابتکار و میزبانی این استان و با همکاری نیروگاه اتمی بوشهر در سه مرحله حضوری و غیرحضوری برگزار شد.

وی افزود: در نخستین کارسوق ملی فیزیک هسته‌ای ۲ و ۴۰۰ دانش‌آموز دوره تحصیلی متوسطه دوم از سراسر کشور ثبت نام کردند که در مرحله نخست ۷۰۰ نفر و در مرحله دوم ۶۵ نفر با کسب نمرات لازم، به مرحله حضوری راه یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برگزیدگان مرحله دوم ضمن بازدید از نیروگاه اتمی، در یک دوره سه روزه آموزشی نیز شرکت کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انرژی هسته‌ای یکی از دستاوردها و افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تربیت نسل متخصص برای آینده این صنعت مهم وحیاتی است.

موحدی اضافه کرد: برای افزایش شناخت از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های اتمی، باید بازدیدهای معلمان دروس تخصصی مربوطه و دانش‌آموزان قبل از نیروگاه اتمی انجام شود.

راهیابی چهار دانش‌آموز بوشهری به مرحله نهایی المپیادهای دانش‌آموزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر همچنین با اشاره به راهیابی چهار دانش‌آموز به مرحله نهایی المپیادهای دانش‌آموزی گفت: امسال ۳۱۰ دانش آموز بوشهری در رشته‌های مختلف المپیاد علمی دانش آموزی شرکت کردند که پویان دیودل و امیر پرک به ترتیب در سی و سومین دوره المپیاد کامپیوتر و برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش استان در چهارمین دوره المپیاد علوم زمین موفق به حضور در مرحله نهایی شدند.

وی افزود: این ۲ دانش‌آموز نخبه ضمن حضور در مرحله نهایی، به عضویت تیم ملی جمهوری اسلامی نائل شده‌اند.

موحدی ادامه داد: همچنین علی صیادپور در رشته اقتصاد و مدیریت و علیرضا حیدریه در رشته سواد رسانه‌ای نیز برای کسب مدال کشوری باید با رقبای خود از سایر استان‌ها رقابت کنند.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: زمان ارزشمند نوجوانی را از دست ندهید و خود را برای ساختن آینده‌ای روشن‌تر برای ایران اسلامی آماده کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: آموزش و پرورش استان بوشهر با تمام ظرفیت برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند.