راه آهن بوشهر پس از ۱۴ سال در ایستگاه بلاتکلیفی
راه آهن بوشهر پس از ۱۴ سال در ایستگاه بلاتکلیفی

ندای استان:امام جمعه بوشهر گفت:چرا مردم باید حسرت بخورند که نقاط دیگر خط ریلی اجرا و افتتاح می‌شود ولی در استان بوشهر هیچ خبری نیست

به گزارش ندای استان،نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در خطبه های نمازجمعه  گفت: یکی از مطالبات مهم و بحق مردم این استان را اتصال به خط آهن سراسری عنوان کرد و گفت: ۱۴ سال از زمان آغاز اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز می‌گذرد اما همچنان در همان قطعه‌های ابتدایی باقی‌مانده و کار متوقف شده است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری  با بیان اینکه مصوبه‌های متعدد برای راه‌آهن بوشهر به عمل تبدیل نشده افزود: در حالی که در مناطق مختلف کشور خط ریلی تصویب، اجرایی و افتتاح می‌شود اما برای این استان هیچ کاری در این خصوص انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمبود اعتبار به عنوان مانع اجرای این طرح عنوان می‌شود اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از محل صندوق توسعه ملی اعتبار قابل توجهی به این امر اختصاص داده و مسئولان ارشد در تهران باید در این خصوص پیگیری لازم را داشته باشند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به سفر به تهران برای پیگیری طرح راه‌آهن در هفته آینده گفت: فردا در سفر به مرکز کشور به شدت از  مسئولان تقاضا می‌شود یا این کار را انجام دهند یا برای مردم علت اجرایی نشدن آن توضیح دهند، در غیر این‌صورت مردم خودشان در این خصوص تصمیم جدی می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مردم در خصوص خط راه‌آهن بوشهر توقع جواب دارند اضافه کرد: امروز طرح‌های ریلی در مناطق مختلف کشور اجرایی و افتتاح می‌شود در حالی که مردم استان بوشهر که در همه عرصه‌های انقلاب در خدمت انقلاب و ایران بوده‌اند باید حسرت اجرای این طرح مهم را داشته باشند.

صفایی بوشهری در بخشی از خطبه های نمازجمه با اشاره به گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر افزود: اعتیاد به مواد مخدر به عنوان پدیده‌ای شوم به شمار می‌رود و انواع و اقسام این مواد افیونی از حالت سنتی به مدرن تغییر کرده و در همه لایه‌های جامعه توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: امروز سن اعتیاد در جامعه بسیار پائین آمده و باید خانواده‌ها و متصدیان و برنامه‌ریزان با طراحی برنامه‌های قوی با این پدیده شوم مقابله کنند.