محکومیت ۱۳۹ نفر از کارمندان استان/زیر میزی ۵۰۰ میلیونی پزشکان در بوشهر
محکومیت ۱۳۹ نفر از کارمندان استان/زیر میزی ۵۰۰ میلیونی پزشکان در بوشهر

ندای استان:مدیرکل بازرسی استان بوشهر گفت: از مجموع پرونده‌هایی که پارسال و یا سال‌های ماقبل به مراجع تخلفاتی یا کیفری ارسال و رای آن درسال گذشته وصول شد رای محکومیت اداری ۱۳۹ نفر از ارکان اداری استان صادر شده است.

به گزارش ندای استان،اسحاق شهبازی روز چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در همین ارتباط برای ۱۱۵ نفر نیز کیفرخواست در مرجع قضایی صادر و پرونده در دادگاه بدوی یا تجدید نظر تشکیل و در دست رسیدگی است.

وی با اشاره به تشکیل ۱۳۹ پرونده موردی و برنامه‌ای در قالب ۹۷ گزارش اختصاص تخلفات اداری و جرم در سازمان بازرسی استان بوشهر در سال گذشته افزود: از این شمار۲۴ پرونده کیفری مربوط به ۶۸ نفر به مراجع قضایی ارسال شده و ۷۳پرونده مربوط به ۲۴۲ نفر در رده‌های مختلف اداری در خصوص تخلفات اداری تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر با اشاره به بیشترین فراوانی تخلفات اداری در این استان مربوط به قانون منع مداخلات کارکنان دولت و جعل است، گفت: پنج پرونده در حوزه قانون منع مداخلات دولت تشکیل شده که رای بدوی ۲ پرونده آن شامل ۶ ماه انفصال و سه سال زندان دریک پرونده و ۲ سال زندان در پرونده دیگر و همچنین کیفرخواست سه پرونده دیگر نیزتائید و در مرجع قضایی قرار دارد.

وی با اشاره به صدور کیفر خواست یکی از مدیران کل سابق استان به اتهام اختلاس و رسیدگی به آن در دادگاه گفت: همچنین برای مدیران میانی یکی از دستگاه‌های خدمات‌رسان به دلیل گرفتن مبالغی از ارباب رجوع بعنوان تعرفه، براساس رای بدوی دادگاه به ۱۸ ماه زندان و برگشت پول محکوم شده است.

به گفته شهبازی همچنین قرار جلب دادرسی برای چهار نفر در یکی از دهیاری‌ها به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع، اغتشا و اختلاس و صدور قرار جلب دادرسی برای ۶ نفر در یکی از شهرداری‌ها به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع صار شده است.

وی با اشاره به جعل اسناد و مدارک از سوی هفت نفر از کارمندان یکی از دستگاه‌های فرهنگی استان بوشهر گفت: برای این افراد پرونده و کیفرخواست صادر و در مرجع قضایی ودادگاه در دست رسیدگی قرار دارد.

شهبازی ادامه داد: همچنین برای ۲ نفر از کارمندان مجموعه نفتی به دلیل جعل قرارداد و استفاده از سندهای مجعول رای جریمه نقدی صادر شد.

وی گفت: برای هشت نفر از مجموعه عوامل یکی از دستگاه‌های عمرانی استان از جمله مدیرکل، معاونان و مسئول مربوطه به جرم اختلاس، جعل و تضییع حقوق دولت محکوم به انفصال از خدمت، سرجمع به ۵۷ سال زندان، شلاق و رد مال شدند.

شهبازی گفت: همچنین در یکی از شرکت‌های عسلویه برای چهار نفر به جرم جعل، تحصیل مال از طریق نامشروع و کلاهبرداری قرار جلب دادرسی و کیفر خواست صادر شد.

وی ادامه داد: با صدور کیفرخواست، جزای نقدی بدل از شلاق به جرم تضییع اموال دولت برای یکی از شهرداران استان صادر شده است.

شهبازی در خصوص پرونده زیرمیزی برخی از پزشکان در استان بوشهر افزود: در این پرونده ۲۲ پزشک شناسایی شده‌اند که اقدام به گرفتن ۵۰۰ میلیون تومان زیرمیزی متهم شدند که اقدام به برگشت این مبلغ کردند.

وی در خصوص اعضای شورای شهر گفت: پرونده تخلفاتی برای اعضای شوراهای شهر و روستا در استان در هیات رسیدگی به تخلفات استانداری در خصوص جهل به قانون تشکیل شده است.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر با بیان اینکه یکی از دستور کارهای اداره کل بازرسی حمایت از تولید و اجرای شعار سال است گفت: بازرسان این استان در این راستا در بیش از ۱۰۲ جلسه در مجموعه‌های استانی که در راستای حمایت از تولید تشکیل شده حضور پیدا کردند.

وی اضافه کرد: در این زمینه، ۱۳۱ واحد تولیدی مورد بازدید قرار گرفت و با مجموع اقدامات و هم‌افزایی که در مجموعه نظارتی، اجرایی و بانکها وجود داشته مشکل تامین مالی و تسهیلات بیش از ۷۴ واحد تولیدی رفع شده واز تعطیلی ۱۵ واحد تولیدی جلوگیری شده است.

شهبازی گفت: همچنین گزارش‌های هشداری متعددی به مراجع و دستگاه‌های مربوطه داده شده که به طور حتم شرایط اقتصادی کشور و حمایت از واحدهای تولیدی را در نظر داشته باشند.

وی در زمینه نظارت بر مناقصه‌ها و معامله‌های دستگاه‌های اجرایی اضافه کرد: در این ارتباط ۱۶۷ تذکر به اعضای کمیسیون‌ها داده شده که از وقوع تخلف جلوگیری شود و بیش از ۲۸ مناقصه به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد تومان در مجموعه استان تجدید یا لغو شد.