ندای استان:استاندار بوشهر با بیان اینکه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده است گفت: این میزان تخصیص در نیمه اول سال بی‌سابقه است.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده صبح یکشنبه در جشن ایمان و امید که در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر برگزار شد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با اتکا به مردم به پیروزی رسید و طی این سال‌ها نیز مبتنی بر رأی و اراده همین مردم اداره شده و همه موفقیت‌ها با حضور مردم محقق شده است.

وی با اشاره به دو بار سفر رئیس جمهور به استان خاطرنشان کرد: دولت اهتمام ویژه‌ای برای توسعه استان بوشهر دارد و در این راستا مصوبات خوبی برای استان رقم خورده و در تلاش برای جذب اعتبارات مصوب سفر هستیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده است افزود: این میزان تخصیص در نیمه اول سال بی‌سابقه است و باید تلاش کنیم که در نیمه اول سال این اعتبارات هزینه شوند.

وی توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها و تحقق شیرین‌سازی ۶۰ هزار مترمکعب در روز را از اقدامات مهم دولت خواند و اضافه کرد: ۱۲۵ هزار مترمکعب تأسیسات جدید آب‌شیرین‌کن نیز آغاز شده است که تحول بزرگی را در تأمین آب استان فراهم می‌سازد.

آبگیری سدهای دالکی و دشت‌پلنگ تا سال آینده

محمدی‌زاده به تکمیل سدهای باغان و خائیز اشاره کرد و افزود: این سدها نقش مهمی در تأمین آب مورد نیاز در شهرستان تنگستان خواهند داشت.

وی از آبگیری سدهای دالکی و دشت‌پلنگ تا سال آینده خبر داد و بیان کرد: سد دالکی به پیشرفت بالای ۵۰ درصدی رسیده است و با تلاش صورت گرفته در سال آینده آبگیری خواهند شد.

میزان تخصیص اعتبارات عمرانی در استان بوشهر بی‌سابقه است

استاندار بوشهر از بهبود وضعیت راه‌های استان خبر داد و تاکید کرد: تکمیل مسیر اهرم – برازجان با جدیت در دست اجرا است و ۱۱ کیلومتر از این مسیر در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسیر کنارتخته – دالکی سالانه ۳۰ کشته بر اثر تصادفات دارد افزود: این طرح نیمه کار رها شده بود که ۸۰۰ میلیارد تومان برای آن تخصیص یافت و امیدواریم سال آینده به بهره‌برداری برسد.

  • منبع خبر : مهر