شناسایی ۲ گروه خونی نادر در بوشهر
شناسایی ۲ گروه خونی نادر در بوشهر

ندای استان:مدیرکل انتقال خون استان بوشهر از شناسایی گروه خونی نادر در این استان خبر داد و گفت: ذخیره خون در استان بوشهر مطلوب و پاسخگوی نیازها است.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، علیرضا باستین با تقدیر از اهداکنندگان خون در استان اظهار داشت: شاهد افزایش ۱۵ درصدی میزان اهداکنندگان خون در استان بوشهر هستیم.

وی با اشاره به مراجعه ۱۰ هزار نفر برای اهدای خون در استان بوشهر طی سال جاری بیان کرد: خون اهدایی برای بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، تصادفات و جراحی‌ها استفاده می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون بیشترین نیازمندی انتقال خون استان بوشهر به گروه‌های خونی منفی است.

راه‌اندازی مجمع خیرین انتقال خون

باستین از راه‌اندازی مجمع خیرین انتقال خون استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: اکنون چهار مرکز انتقال خون در بوشهر، دشتستان، گناوه و کنگان فعال است و به‌زودی پایگاه انتقال خون شهرستان دیلم راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر از تکمیل ساختمان‌های این مجموعه خبر داد و بیان کرد: برای نوسازی و تکمیل ساختمان‌های انتقال خون در شهرهای بوشهر و دشتستان ۹ میلیارد تومان تخصیص یافت.

باستین با بیان اینکه قبلاً یکی از مشکلات مهم استان بوشهر تولید فرآورده‌های خونی بود گفت: برای تولید فرآورده‌های خونی قبلاً به استان‌های دیگر مراجعه می‌شد که با تجهیز آزمایشگاه انتقال خون بوشهر این مشکل برطرف شد.

شناسایی ۲ گروه خونی نادر

وی با اشاره به تجهیز آزمایشگاه تولید فرآورده‌های خونی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این راستا سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی تخصیص یافت.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر از شناسایی گروه خونی نادر در استان خبر داد و بیان کرد: این گروه‌های خونی نادر به بانک خون کشور افزوده شد.

باستین با اشاره به ضرورت تجهیز و راه‌اندازی اتوبوس خون‌گیری استان بوشهر گفت: سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای این مهم مصوب شد، ولی تاکنون پرداخت نشده است.