واکنش جمیری به درخواست بازنشستگی و املاک شخصی/اضافه شدن یک نماینده به بوشهر
واکنش جمیری به درخواست بازنشستگی و املاک شخصی/اضافه شدن یک نماینده به بوشهر

ندای استان:عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس در نشست خبری به میزبانی سالن کنفرانس صداوسیمای مرکز بوشهر حضور یافت.

به گزارش ندای استان، وی در ابتدای این نشست مهمترین مصوبات مجلس یازدهم را شامل: قانون های مالیات بر خانه های خالی، جهش دانش بنیان، تسهیل مجوزهای کسب و کار، طرح شفافیت قوا و رتبه بندی معلمان دانست و گفت: البته اجرای برخی از آنها مثل مالیات خانه های خالی به کندی پیش رفته و در رتبه بندی معلمان هم اشکالاتی دیده شده که امیدواریم برای نشاندن حلاوت آن به مردم، به خوبی اجرا شود.

وی گفت: هر ماه بین ۱۰ تا ۱۵ روز با توجه به کار مجلس به صورت مستمر در حوزه انتخابیه حضور داشته و در تمام روستاها و محلات و همه مکان ها برای رفع مشکلات حضور داریم تا خدمتی به مردم داشته باشیم.

جمیری در ادامه به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

چرا در مجلس خنثی هستید؟

نماینده بوشهر در مجلس در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می شود عملکرد وی در تصمیمات مهم خنثی است اظهارداشت: من تاثیرگذاری نماینده مجلس را صرفا در داد و قال نمی دانم و اگر نماینده ای می خواهند موثر باشد، باید طرح خوب داشته باشد و پیگیری کند. دادوقال کردن در مجلس خروجی ندارد و بیشتر برای تبلیغات بیرونی است که من این شیوه را نمی پسندم.

واکنش به درخواست بازنشستگی

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به بازنشستگی فکر نمی کنید؟ اظهار داشت: کار برای نظام، بازنشستگی ندارد و تا توان داشته باشم آن را در راستای پیشبرد اهداف نظام به کار خواهم بست مگر این که نتوانم ولی بازنشستگی برای من وجود ندارد. البته توان من روز به روز بیشتر می شود.

جمیری درباره شفافیت آرا نیز گفت: در بحث شفافیت آرا، من از امضا کنندگان آن هستم، اما برخی آرا مانند رای اعتماد به وزرا محرمانه است و اگر قانون تغییر کرد، من نیز شفاف اعلام خواهم کرد.

ماجرای واحد مسکونی بسیجبان و تکذیب خانه در زعفرانیه

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس درخصوص سوالی مبنی بر اینکه شما بدون سابقه ایثارگری، یک واحد مسکونی در مسکن بسیجیان در محله بهمنی دریافت کردید، گفت: من در زمان دفاع مقدس، خودم را به سپاه مامور کردم و نظرشان این بود که در کارهای فرهنگی و آموزشی باشم. درباره این واحد نیز سال ها پیش در تعاونی سپاه و رزمندگان به واسطه مسئولیتی که در رییس بسیج اساتید دانشگاه داشتم ثبت نام کرده بودم و بر اساس نوبت این آپارتمان به من رسیده است و زد و بندی در کار نبود.

جمیری درباره سوالی مبنی بر داشتن خانه در زعفرانیه تهران گفت: زندگی من شفاف است. خانه من در تهران در شهرک شهید محلاتی در بزرگراه ارتش در ساده ترین شرایط است و خانه ای در زعفرانیه و کامرانیه ندارم و نمی دانم کجای تهران می باشد!

وی درخصوص اینکه خود یا نزدیکانش امتیاز خودرو گرفته اند نیز بیان کرد: مجلس خودرویی در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد و در همان زمان که موضوع خودرو بود هم من پارس دریافت کردم که بسیاری این خودرو را دارند.

قرار شد ۱۳۷۰ میلیارد پرداخت شود اما نماینده جنوب استان همراهی نکرد

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس یازدهم در پاسخ به سوالی درباره مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت نیز اظهارداشت: در بحث مسوولیت های اجتماعی، در سال های گذشته مبالغ حداقلی مصوب شده و همین ارقام هم به صورت حداقلی پرداخت می شده، از این رو رایزنی هایی با مسوولین مربوطه انجام شد که مقرر شد مبلغ ۱۳۷۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: اما متاسفانه با عدم همراهی نماینده جنوب استان، نتوانسته ایم آثار آن را ببینیم و نگاه این است که باید تمام مبلغ در جنوب استان هزینه شود؛ اما مناطق زیادی در شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم هستند که نفتی هستند، مثل نفت فلات قاره یا تاسیسات گوره در گناوه و خارگ و بهرگان دیلم.

وی اضافه کرد: شاهد معطلی این مبالغ هستیم مگر آن هایی که در جنوب استان قرار بوده اجرایی شود، درحالی که توزیع اعتبار باید استانی باشد.

درباره گشت ارشاد باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به سوالی پیرامون دیدگاهش درباره گشت ارشاد توضیح داد: در این خصوص باید یک برنامه ریزی کاملا مدون و دقیقی را داشته باشیم. این موضوع کاملا فرهنگی است و در بدو امر باید با راهکارهای دقیق فرهنگی به آن توجه کنیم و حتما اگر رفتار نامتعادل و نامتوازن در این خصوص داشته باشیم، برای ما مسایل امنیتی دارد که آثارش برای جامعه خوب نیست.

احتمال اضافه شدن تعداد نمایندگان استان بوشهر

جمیری در پاسخ به سوالی پیرامون لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس اظهار داشت: طرح اولیه در کمسیون شوراها به تصویب رسیده تا۴۰ نماینده‌ اضافه شود، ولی نمی دانم به دوره بعد برسد یا خیر.

وی تاکید کرد: اگر لایحه افزایش ۴۰ نماینده عملیاتی شود سهم بوشهر از این شمار یک نماینده است و به این صورت حوزه نمایندگی بوشهر از گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی جدا می‌شود و برای انها نیز یک نماینده در نظر گرفته می‌شود.

قرار بود پروژه راه آهن از طریق تهاتر نفت انجام شود که از طرف دولت تعلل شده

موضوع راه آهن بوشهر شیراز، از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که جمیری درباره آن گفت: راه آهن، از سال ها پیش در حال انجام است و پیگیری هایی نیز با حضور رییس جمهور و وزرا و معاون ایشان انجام شده و تاکید دارند بر این که پروژه ای مهم است و بابد اجرایی شود و خواسته مردم نیز به حق است که باید عملیاتی شود.

وی ادامه داد: قرار شده بود اجرای این پروژه از طریق تهاتر نفت انجام شود که تعللی از طرف دولت انجام شده و ما پیگیر هستیم که این موضوع حل شود و جلسه ای با مخبر، معاون رییس جمهور هم داشته ایم که امیدواریم با توجه به قول مقام اول اجرایی کشور، این موضوع اجرایی شود.

ظلمی ۵۰ ساله برای دو روستای هلیله و بندرگاه

جمیری درباره برخی بلاتکلیفی روستاهای هلیله و بندرگاه در جوار نیروگاه اتمی گفت: معتقدم ظلمی ۵۰ ساله به دو روستای هلیله و بندرگاه شده و تعیین تکلیف نشده اند. در مجلس نهم که حضور داشتم پیگیری هایی در این باره کردم والان نیز پیگیر هستم که یا جابجایی انجام شود و یا سند مالکیت به مردم داده شود.

وی افزود: پیشنهاد دادم که جلسه ای با حضور استاندار، مسئولان پدافند و نیروگاه اتمی در وزارت کشور برگزار شود و وضعیت هلیله و بندرگاه تعیین تکلیف شود. با توجه به اینکه تاکید رییس جمهور به معاون اجرایی برای تعیین تکلیف این موضوع داریم، امیدواریم این مهم به سرانجام برسد.

امیدواریم زودتر طرح ساماندهی نیروهای شرکتی ادارات اجرا شود

نماینده بوشهر در پاسخ به سوالی درباره عدم موضع گیری پیرامون ساماندهی نیروهای شرکتی که از مدتها پیش در مجلس در دست بررسی است، گفت: من جزو امضاکنندگان این طرح هستم و امیدواریم با توجه به رفت و برگشتی که بین مجلس و شورای نگهبان رخ داد، ایرادات آنها برطرف و به زودی به مرحله اجرا برسد.

به گفته وی، شرایط فعالی که پیمانکاران باید نیروهایی را برای ادارات تامین کنند و بخشی از درآمدشان هم صرف پیمانکاری ها شود باعث بی انگیزه شدن نیروهای اداری شده که باید سریع تر طرح ساماندهی نیروها تایید و اجرا شود.

از فاضلاب تا بیمه ملوانی و حق مناطق عملیاتی

جمیری در بخش پایانی این نشست خبری اجرای فاز نخست طرح توسعه شبکه فاضلاب در محلات جنوبی بوشهر را نتیجه پیگیری هایش دانست و ادامه داد: طرح فاضلاب عالیشهر و چغادک هم مطالعه شده و باید پیگیر تامین اعتبار آن باشیم.

وی همچنین بیمه ملوانان را از دیگیر پیگیری هایش دانست و گفت: در بودجه، رقم ۵۰۰ میلیارد تومانی پیش بینی شده و مصوبه آن گرفته شده، البته در رفت و برگشت به مجلس و دولت، نواقصی بر آن وارد شده اما در حال پیگیری رفع این نواقصات هستیم تا کارهای سخت و زیان آور شامل ملوانان و صیادان شود.

جمیری درباره وضعیت پرسنل در مناطق عملیاتی نیز بیان داشت: پیگیری موضوع مناطق عملیاتی انجام شد که تنها شامل کارمندان می‌شد و بازنشستگان از آن بهره نمی بردند اما با رایزنی، این موضوع شامل بازنشستگان هم شد؛ هر چند دولت هنوز آن را اجرایی نکرده و ما در حال پیگیری جدی این مورد هستیم.