ارائه بسته‌های تشویقی فرزندآوری در استان بوشهر
ارائه بسته‌های تشویقی فرزندآوری در استان بوشهر

ندای استان:استاندار بوشهر از ارائه بسته‌های تشویقی فرزندآوری در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده در آیین اختتامیه نخستین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت استان بوشهر با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: در عملیات بیت‌المقدس همه رزمندگان جوان بودند و این حماسه بزرگ را خلق کردند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه ازدواج و فرزندآوری ۲ موضوع بسیار مهم است گفت: گروه نخست مسئولان هستند و با توجه به اینکه بیشتر مسئولان استان بوشهر جوان هستند باید توجه ویژه‌ای به فرزندآوری داشته باشند.

 

وی گروه دوم را بانوان و نقش مهم آنان در فرزندآوری دانست و خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در ۱٫۵ سال گذشته اقدامات مهمی در استان بوشهر در عرصه ازدواج جوانان و فرزندآوری شده است و باید از همه ظرفیت‌ها برای فراهم شدن ازدواج جوانان و رفع بی رغبتی در فرزندآوری استفاده شود.

 

استاندار بوشهر عوامل ازدواج و فرزندآوری را فرهنگی و اقتصادی دانست و تصریح کرد: باید در حوزه فرهنگی تلاش ویژه و اثرگذاری در فرزندآوری شود و زنان در این عرصه نقش مهمی دارند.

 

محمدی‌زاده با بیان اینکه حل بحران جمعیت باید به‌صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد گفت: مشوق‌های اقتصادی در حل این بحران تعیین کننده است و در این عرصه مشوق‌های لازم تدوین شده است.

 

وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگی باید اقدامات مهم و جهادی انجام شود گفت: در ترویج برنامه فرهنگی باید فرزندآوری خانواده‌ها به عنوان یک ارزش تلقی شود.

 

استاندار بوشهر نرخ کاهش ازدواج و فرزندآوری در استان را تا حدودی متوقف شده دانست و خاطر نشان کرد: باید کاهش ازدواج و فرزندآوری در استان به‌صورت کامل متوقف شود و اجرایی شدن مشوق‌های لازم در عرصه فرزندآوری یک ضرورت است.

 

محمدی‌زاده حل شدن مشکل مسکن جوانان را یکی از راهکارهای ازدواج جوانان و فرزندآوری خانواده‌ها دانست و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی واگذاری زمین به خانواده‌ها و جوانان در عرصه فرزندآوری در شهرهای استان بوشهر به‌زودی آغاز می‌شود.

 

وی حل مشکل بیکاری جوانان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این زمینه اقدامات مهم و موثر انجام شده و زمینه اشتغال جوانان در بخش‌های مختلف فراهم می‌شود.

 

استاندار بوشهر حمایت دوران بارداری بانوان را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: حمایت از بانوان در دوران بارداری، زایمان و ۳ سال پس از تولد فرزند آنان باید مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.