نخبه جوان گناوه‌ای
نخبه جوان گناوه‌ای

ندای استان:نخبه جوان گناوه‌ای توانسته با تلاش و پشتکار به موفقیت‌های زیادی برسد که یکی‌از آن‌ها دریافت جایزه بنیاد ملی البرز یا همان جایزه نوبل ایرانی است.

به گزارش ندای استان،دکتر سید حسین موسوی فارغ التحصیل دکترای تخصصی سلامت در بلایا و فوریت‌های پزشکی است که نزدیک به ۱۷ سال در حوزه بهداشت و درمان فعالیت می‌کند.
وی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر است و در کنار انجام مسئولیت‌هایش، درحوزه تحقیقات و فناوری هم فعالیت‌های بسیاری دارد.
این محقق، مولف ۶ کتاب در حوزه سلامت و فوریت‌های پزشکی است و بیش از ۵ مقاله چاپ شده در مجلات معتبر ملی و بین‌المللی دارد.
ثبت ۷ دستگاه اختراع را نیز باید به کار‌های پژوهشی این جوان ۴۰ ساله اضافه کرد که دستگاه جداکنننده چربی از خون و کمک فیزیوتراپی پا برای بیماران اوتیسم از جمله این دستگاه‌ها هستند.
دکتر موسوی پانزدهم اردیبهشت جایزه بنیاد ملی البرز یا همان جایزه نوبل ایرانی را در میان دوهزار و پانصد دانشمند و نخبه علمی کشور دریافت کرد.
او می‌گوید این رویداد علمی ۶۱ برگزیده داشت که او هم در حوزه بهداشت و درمان جایزه نوبل را دریافت کرد.
این جوان گناوه‌ای به دنبال این است که با کار‌های تحقیقاتی و فناوری بتواند تاثیرگذاری‌شان را در جامعه ببیند.
وی ۱۳ سال سابقه تدریس در دانشگاه را دارد و دوسال متوالی هم برگزیده جایزه امیدآفرین دکتر نبی‌پور شده است.
دکتر موسوی پیگیر این است که بتواند دستگاه‌های ثبت اختراع را به مرحله تولید برساند و در حوزه هوش مصنوعی هم کار‌هایی انجام دهد.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما