۶۰ هکتار زمین دولتی از یک زمین‌خوار در بوشهر پس گرفته شد
۶۰ هکتار زمین دولتی از یک زمین‌خوار در بوشهر پس گرفته شد

ندای استان:پس از پیمودن مراحل قضایی، در آیینی بیش از ۶۰ هکتار زمین دولتی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از چنگ یک زمین‌خوار بیرون کشیده و به دولت برگشت داده شد.

 به گزارش ندای استان،در آیینی با حضور استاندار و رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر، ۶۰ هکتار زمین در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر پس از پیمودن مراحل قضایی از چنگ یک زمین‌خوار بیرون کشیده و به دولت برگشت داده شد.
در این آیین ۱۰ جلد سند جدید به مساحت ۶۰ هکتار از سوی ثبت اسناد صادر و تحویل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر شد.
استاندار بوشهر پس از تحویل این اسناد و بازدید از زمین‌ها به خبرنگاران گفت: در اقدامی غیرقانونی که ۱۰ سال پیش رخ داد، ۱۲۴ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با کاربری غیر اقتصادی و صنعتی به یک شخص واگذار شد، سپس در یک تبانی تغییر کاربری به مسکونی داده شد و در مراحل بعد این ۱۲۴ هکتار به هزار سند تفکیکی تبدیل شد.
احمد محمدی‌زاده افزود: حتی بهای این زمین‌ها بر پایه قرارداد اولیه به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر پرداخت نشد که پس از نظارت و شکایت دستگاه‌های نظارتی، اطلاعاتی و امنیتی این پرونده سال‌ها در دستگاه قضایی رسیدگی شد.
او ادامه داد: با تصمیم انقلابی دستگاه قضا در استان و قاضیان پرونده، با این فساد بزرگ زمین‌خواری مبارزه شد و بیش از ۶۰ هکتار از این اراضی به دولت برگشت و تحویل منطقه ویژه اقتصادی شد. این اولین اقدام بود و در مراحل بعدی نیز اراضی باقی‌مانده بازگشت داده خواهد شد.
استاندار بوشهر به آن دسته از کارکنان دولتی و دستگاه‌های اجرایی که با این فاسدان زمین‌خوار همکاری می‌کنند و وظایف خود را در صیانت از حفظ بیت‌المال انجام نمی‌دهند هشدار داد که دستگاه‌های امنیتی و قضایی با آنان برخورد جدی و شدیدی خواهند کرد.
محمدی‌زاده گفت: کسانی که به اموال عمومی و اراضی مردم دست‌درازی می‌کنند از این کار دست بردارند وگرنه با آنان برخورد می‌شود.
رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر هم به خبرنگاران گفت: دستگاه قضا با همکاری نهاد‌های امنیتی و نظارتی دولتی و قضایی در استان بوشهر این پرونده را به سرانجام رساند و سند‌هایی که با تخلف از قانون صادر شده بود ابطال و تحویل منطقه ویژه شد.
مهدی مهرانگیز افزود: به افرادی که مسائل و تخلفات زمین‌خواری را دنبال می‌کنند تذکر می‌دهیم که یکی از سیاست‌های مهم قوه قضاییه مبارزه با فساد کلان است و با شدت با متخلفان و چنگ‌اندازان به زمین‌های بزرگ برخورد می‌شود.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما