پنج‌هزار تکنسین در استان بوشهر استخدام می شوند
پنج‌هزار تکنسین در استان بوشهر استخدام می شوند

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: با توجه به نیاز صنایع استان به ویژه در کنگان و عسلویه این آمادگی وجود دارد تا پنج‌هزار نیروی کار ماهر در مشاغل فنی مورد نیاز این صنایع به کار گرفته و استخدام شوند.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده روز پنجشنبه در نشست با بخشداران استان بوشهر اظهار کرد: سرمایه‌گذار خصوصی برای اجرای پروژه‌ها حسابگرانه عمل می‌کند و مسئولان نباید از سود کردن آنها در این حین بترسند.

وی با بیان اینکه رشد تولید و کاهش تورم با مشارکت مردمی محقق می‌شود، افزود: در این صورت بخش خصوصی از این امر نفع می‌برد و پروژه عمرانی نیز برای استفاده مردم به سرانجام می‌رسد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: فرآیند تولید مسکن با فعال کردن بسیاری از مشاغل، منجر به تحرک و پویایی اقتصادی در روستاها و بخش‌ها می‌شود.

محمدی‌زاده بیان کرد: اکنون پروژه‌های تولید مسکن روستایی و مراکز بخش‌ها در سطح استان بوشهر فعال شده و بخشداران تلاش و پیگیری کنند تا این پروژه‌ها دچار رکود نشود.

استاندار بوشهر از بخشداران این استان خواست تا اقداماتی که با هزینه‌کرد اندک، منجربه رضایتمندی بالایی را در سطح جامعه می‌شود را شناسایی و معرفی کنند تا برای تحقق آن پیگیری شود.

محمدی‌زاده یادآور شد: آثار اجتماعی اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ با هزینه و زمان بسیار در دراز مدت مشخص می‌شود اما برخی از اقدامات مانند رفع کردن مشکل سند خانه‌های ساحلی روستایی رضایتمندی اجتماعی فوری را به همراه دارد.

وی ادامه داد: منابع دولتی جوابگوی رفع نیازمندی پروژه‌های عمرانی سطح استان و به خصوص مراکز روستایی نیست و لازم است از سرمایه‌های بخش خصوصی بیشترین استفاده شود

آمادگی استخدام پنج‌هزار تکنسین در استان بوشهر وجود دارد

استاندار بوشهر گفت: با توجه به نیاز صنایع استان به ویژه در کنگان و عسلویه این آمادگی وجود دارد تا پنج‌هزار نیروی کار ماهر در مشاغل فنی مورد نیاز این صنایع به کار گرفته شوند.

وی اظهار کرد: یادگیری و کسب مدرک مهارت‌های فنی اشتغال تضمینی را برای جوان بوشهری در پی دارد.

محمدی‌زاده عنوان کرد: هم‌اکنون یک جوشکار ماهر با ۲۰ روزکار در ماه تا ۳۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند.

استاندار بوشهر از بخشداران خواست تا اکنون که هماهنگی لازم با صنایع مستقر در این استان انجام شده، ضمن اطلاع‌رسانی، جوانان دارای شرایط در روستاها را به اداره‌های کار معرفی کنند تا فرآیند بکارگیری آنها انجام شود.

وی تاکید کرد: دهیاری‌ها اعتبارات خود را در پروژهای اشتغال‌آفرین مانند زیرساخت‌های آب و کشاورزی هزینه کنند چرا که رفاه و آسایش جامعه روستایی را بهبود می‌بخشد.

محمدی‌زاده گفت: بخشداران گروه‌ها و حلقه‌های از پیشکسوتان جهاد و شهادت، کارشناسان اقتصادی و اجتماعی و مشاوران حوزه‌های مختلف تشکیل دهند و با آنها هم‌فکری کنند.

  • منبع خبر : ایرنا