صدور کارت ملی بوشهریها سرعت گرفت/شناسایی۱۰ بی‌شناسنامه
صدور کارت ملی بوشهریها سرعت گرفت/شناسایی۱۰ بی‌شناسنامه

ندای استان: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: از سال گذشته روند صدور کارت هوشمند ملی سرعت گرفته و پیش‌بینی شده تا پایان نیمه نخست امسال صدور کارت متقاضیان پیشین به پایان برسد.

به گزارش ندای استان،اسکندر پاسالار روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تاکنون ۸۵۰ هزار و ۹۸۳ نفر در استان بوشهر برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام‌کرده‌اند که کارت نزدیک به ۹۰ درصد آنها صادر شده است.

وی اضافه کرد: ۳۸ هزار و ۵۹۳ نفر از مجموع متقاضیان دریافت این کارتِ شناسایی در استان بوشهر سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان بوشهر اظهار کرد: تاکنون ۷۴۳ هزار و ۷۷۷ کارت هوشمند ملی در این استان تحویل شده و ۱۳ هزار و ۶۷۸ متقاضی نیز برای دریافت کارت خود از دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه نکرده‌اند

پاسالار از بوشهری‌های که کارت ملی آنها صادر شده درخواست کرد تا هر چه زودتر برای دریافت کارت خود از دفاتر پیشخوان اقدام کنند.

صدور سند هویتی برای ۱۰ بی‌شناسنامه بوشهری

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰ پرونده افراد فاقد سند هویتی منجر به صدور شناسنامه شد که هفت مورد مربوط به شهرستان دشتستان و سه مورد در شهرستان بوشهر بوده است.

وی عنوان کرد: بیشتر این افرادِ فاقد شناسنامه بزرگسال و در شهرستان دشتستان کوچ‌رو بوده‌اند.

پاسالار افزود: از ابتدای تصویب قانون صدور سندهویتی برای فرزندان مادران ایرانی دارای پدر خارجی تاکنون ۵۴۰ شناسنامه برای فرزندان ۲۲۲ مادر ایرانی ساکن در استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر یادآور شد: بیشتر این شناسنامه‌ها برای فرزندان پدران افغانستانی ساکن در این استان صادر شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته علاوه بر صدور شناسنامه برای ۱۳ هزار و ۵۳۳ نوزاد تازه متولد شده و ثبت به موقع این واقعه حیاتی در استان بوشهر، پنج ‌هزار و ۳۵۷ شناسنامه المثنی و ۴۷ هزار و ۳۱۵ شناسنامه تعویضی نیز در این استان صادر شد.