خط و نشان استاندار بوشهر برای زمین‌خواران
خط و نشان استاندار بوشهر برای زمین‌خواران

ندای استان:استاندار بوشهر بر لزوم برخوردهای قانونی و بازدارنده با زمین‌خواری در استان بوشهر تاکید کرد و گفت: در گذشته موارد تخلفی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر وجود داشته که باید برخورد جدی صورت گیرد.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی زاده چهارشنبه‌شب در نشست بررسی مسائل و مشکلات منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: زمین‌هایی در این مناطق واگذار شده که در برخی از آنها طرح‌های مد نظر اجرا نشده و رها شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخی زمین گرفته‌اند و فقط در حد دیوار و یا زیرسازی رها شده است افزود: باید نسبت به تعیین تکلیف این زمین‌ها اقدامات اساسی صورت گیرد.

محمدی‌زاده با اشاره به برخی مصوبات نشست امروز در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بیان کرد: لیست شرکت‌های راکد و یا در آستانه بهره‌برداری احصا شود و مذاکرات لازم برای فعال‌سازی این شرکت‌ها صورت گیرد و در غیر این صورت تعیین تکلیف شوند.

استاندار بوشهر خواستار اصلاح قراردادهای واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر شد و اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی استان بوشهر باید فعال‌تر در این زمینه حضور داشته باشند و برخوردهای قانونی و قاطع با متخلفان صورت گیرد تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

وی برخورد با زمین‌خواری در استان را یک اولویت مهم عنوان کرد و افزود: باید با احصا و شناسایی این زمین‌ها، ضمن برخورد قانونی با متخلفان، تدابیری اندیشیده شود که در آینده شاهد تکرار آن نباشیم.

در این نشست احمد دشتی‌زاده مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گزارشی از تخلفات صورت گرفته در دوره‌های پیشین در این منطقه و واگذاری پرشائبه و غیرقانونی ارائه کرد.

رئیس کل دادگستری و دادستان بوشهر نیز در این نشست اعلام آمادگی کردند که موضوع را با استفاده از همه ظرفیت‌ها پیگیری و دنبال کنند.

تاکید بر برخوردهای بازدارنده، پیشگیری از چنین تخلفاتی و اصلاح قراردادها از دیگر مواردی بود که توسط معاونین استاندار، جانشین سپاه استان بوشهر، مدیرکل اطلاعات، مدیرکل بازرسی و دیگر حاضرین در این نشست مطرح شد.