معرفی ۱۴ نامزد کسب عنوان چهره سال هنر انقلاب در بوشهر+اسامی
معرفی ۱۴ نامزد کسب عنوان چهره سال هنر انقلاب در بوشهر+اسامی

ندای استان:رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: ۱۴ هنرمند شاخص از شهرستان‌ها و نسل‌های مختلف سنی این استان به عنوان نامزد نهایی کسب عنوان چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند

به گزارش ندای استان،امید پارسایی‌فر روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: انتخاب چهره سال هنر انقلاب از سال ۹۷ در استان بوشهر آغاز شد که در سال‌های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب غلامحسین دریانورد به عنوان شاعر و فیلنامه نویس، حسین دارَند کارشناس شعر و ادبیات، سید حسین صافی مستندساز و نقاش برجسته علی بحرینی به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر معرفی شدند.

وی بیان کرد: برای سال ۱۴۰۱ نیز به ترتیب حروف الفبا غلامرضا ابراهیمی به عنوان شاعر و ادیب، کاظم ارجمندنیا به عنوان کارگردان تئاتر، حسن تقوایی تولیدکننده نماهنگ و فیلم ساز مستند، احمد جولایی نویسنده، رضا شاه حسینی به عنوان خوشنویس برجسته، سید رضا صافی به واسطه تولید و کارگردانی مستند راه جهاد و قاسم طحانیان در هنر گرافیک و تئاتر در بین گزینه‌های کسب عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر معرفی شدند.

پارسایی فر ادامه داد: احمدرضا قربانی پیشکسوت تئاتر، حیدر منصوری شاعر و ترانه سرا، محمد مظفری دبیر و برگزار کننده جشنواره و رویدادهای مختلف فرهنگی و تئاتر، ساسان نوذری هنرمند عرصه آثار موسیقی و آهنگ سازی، محمد علی نادری نقاش برجسته و فاخر بین المللی، فاطمه صداقت جو در رشته نقاشی چهره شهدا و سید کوچک هاشمی زاده به عنوان شاعر از دیگر گزینه‌های نهایی چهره سال هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر هستند که با ارزیابی نهایی یکی از هنرمندان یاد شده به عنوان هنرمند سال ۱۴۰۱ معرفی می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر ادامه داد: همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌های شاخصی همچون تجدید میثاق هنرمندان انقلابی با شهدای والامقام و عطر افشانی قبور مطهر شهدا و همچنین دیدار اصحاب فرهنگ و هنر با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر شنبه هفته آینده پیش بینی شده است.

وی گفت: با توجه به همزمانی هفته هنر انقلاب با ماه مبارک رمضان برنامه‌های این هفته مسجد محور طراحی شده است که در همین راستا برنامه‌های فاخر فرهنگی و هنری در مسجدهای استان بوشهر اجرا می‌شود.

پارسایی فر یادآور شد: در هفته هنر انقلاب اسلامی ۶۰ هنرمند برجسته استان برنامه‌های خود را با محوریت ۱۰ مسجد در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: در این هفته همچنین رویداد تئاتر مسجد با همکاری حوزه هنری استان بوشهر و دبیرخانه تئاتر مسجد در استان این رویداد را در شهرهای بوشهر، خورموج، دلوار، جم و دشتستان برگزار می‌کنند.

پارسایی‌فر افزود: در هفته هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر نمایش تعزیـه « یعسوب‌ الدین » به کارگردانی علی قربانی در گلزار شهدا و نگارخانه حوزه هنری بوشهر به نمایش گذاشته می‌شود.

وی گفت: تئاتر رادیویی و رادیو نمایش از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر است که این نمایش فاخر در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان پیرامون شخصیت والا موالای متقیان حضرت علی (ع) در معرض دید دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت قرار می‌گیرد.