برنامه‌های نذر خون در استان بوشهر+جزئیات
برنامه‌های نذر خون در استان بوشهر+جزئیات

ندای استان: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ضمن اعلام برنامه پایگاه‌های این استان در ایام قدر، از فعالیت سه گروه سیار خون‌گیری در این شب‌ها خبر داد.

به گزارش ندای استان،علیرضا باستین روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به برپایی نذر خون در هفته پیش رو در استان بوشهر گفت: چهار پایگاه انتقال خون این استان در شب‌های قدر تا ساعت ۲۴ آماده خون‌گیری از مراجعه کننده‌ها هستند.

وی افرود: بر این اساس پایگاه انتقال خون بوشهر از روز شنبه تا پنجشنبه صبح‌ها ساعت ۸ تا ۱۳ و شب‌ها ۲۰ الی۲۴ و ۲۳ فروردین نیز در نوبت شب از ساعت ۲۰ تا ۲۴ فعال است.

باستین ادامه داد: پایگاه انتقال خون دشتستان از تاریخ ۱۹ تا ۳۱ فروردین به صورت ۲ شیفت صبح از ساعت ۸ تا ۱۲ و در نویت شب ۲۰ تا ۲۳ و در شب‌های احیا تا ساعت ۲۴ آماده خون‌گیری از اهدا کنندگان است.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان بوشهر اضافه کرد: پایگاه کنگان روزهای شنبه، دوشنبه و جمعه در نوبت صبح از ساعت ۸ تا ۱۲ و روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه همزمان با شب‌های احیا از ساعت ۲۰ تا ۲۴ فعال است.

وی گفت: پایگاه گناوه نیز روزهای شنبه و دوشنبه از ساعت ۸ تا ۱۱ و روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه از ساعت ۲۰ تا ۲۴ آماده پذیرش اهدا کنندگان خون است.

باستین اعلام کرد: در این ایام علاوه بر پایگاه‌های انتقال خون، سه گروه خونگیری نیز به صورت سیار فعال شده که همزمان با شب‎‌های قدر روز یکشنبه ۲۰ فروردین در اهرم تنگستان، روز سه شنبه ۲۲ فروردین در امامزاده قاسم شغاب بوشهر و روز پنجشنبه ۲۴ فروردین در شهر دلوار از ساعت ۲۰ تا ۲۴ فعالیت می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به نیاز همیشگی به خون و فرآورده‌های خونی، تاکید کرد: مردم نیک‌اندیش بوشهر اهدا خون را به این ایام محدود نکنند و افراد دارای شرایط در روزهای مختلف سال به پایگاه‌های استان مراجعه کنند.

وی یادآور شد: افراد ۱۸ تا ۶۰ ساله می‌توانند برای اهدا خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند که پس از معاینه‌های لازم و سنجش سلامتی از آنها خون‌گیری می‌شود.