مدیران استان نگاه خاصی به گناوه داشته باشند
مدیران استان نگاه خاصی به گناوه داشته باشند

ندای استان:فرماندار گناوه گفت: با توجه به حجم وسیع گردشگر نوروی و لزوم ارائه خدمات بهینه، نیاز است که مدیران و مسئولان استان بوشهر نگاه خاص و ویژه ای به این شهرستان داتشه باشند.

به گزارش ندای استان،محمدتقی صفری روز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات این شهرستان اظهار کرد: شهرستان گناوه قطب گردشگری استان بوشهر است و توقع داریم مدیران استانی نگاه اساسی و خاصی در رفع نیازمندی‌های این شهرستان داشته باشند.

وی افزود: اگرچه خدمات رسانی به جمعیتی چندین برابر شهرستان سخت است اما ستاد خدمات سفر و دیگر دستگاه‌های اجرایی، تمامی امکانات و نیروهای خود را در این زمینه بکار بستند و باید مسئولان استانی، ستاد را تنها نگذارند و همراهی و پشتیبانی کنند.

فرماندار گناوه تصریح کرد: استان بوشهر ظرفیت‌های زیادی از جمله شرکت‌های نفتی دارد که می توان از امکانات آنها برای خدمات رسانی به میهمانان نوروزی استفاده کرد.

صفری بیان کرد: تشکیل یک کمیته خاص با محوریت استانداری جهت رفع نیازمندی های این شهرستان و دیگر شهرستان ها در ایام نوروز با بهره گیری از شرکت های نفتی ضروری است.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گناوه بیان داشت: میزان کمک به شهرستان باید به اندازه کافی و مورد نیاز باشد تا بتوان جوابگوی خیل عظیم مسافران و شهروندان شود.

وی بیان کرد: تامین تانکر آب، خودروهای حمل زباله، سردخانه سیار جهت ذخیره گوشت و مرغ و آب آشامیدنی کافی از نیازهای ضروری برای این شهرستان در طول تعطیلات نوروز است.

فرماندار گناوه با ابراز گله‌مندی از حضور نیافتن صداوسیمای مرکزبوشهر در تعطیلات نوروز به این شهرستان گفت: از مدیرکل صداوسیمای استان بوشهر توقع می رود که اکیپی به این منطقه اعزام کند و حضور بی شمار میهمانان نوروزی را در شبکه سیمای جمهوری اسلامی انعکاس دهند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: جهت بررسی و رفع مسائل و مشکلات در روند خدمات‌دهی شایسته به میهمانان نوزوری بازدیدهای میدانی در دستور کار قرار گرفته است.

کوروش دهقان افزود: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه نقطه هدف اصلی گردشگران و مسافران نوروزی است مسائل و مشکلات مطرح شده در این جلسه و همچنین بازدیدهای میدانی به استان گزارش می‌شود.

وی بیان کرد: موضوع آب شهر گناوه بصورت ویژه در دستور کار قرار می گیرد و برای تامین تانکر آب و خودروهای حمل زباله و لجن‌کش پیگیری می شود تا به ظرفیت این منطقه افزوده شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر به وضعیت هوای این استان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: براساس اعلام سازمان هواشناسی تا پایان روز پنجشنبه هفته جاری ، استان با ناپداری جوی همراه می‌شود و در هفته آینده نیز همین شرایط استمرار دارد.

وی افزود: حفظ جان و سلامت هموطنانی که در تعطیلات نوروز به استان بوشهر مسافرت می کنند بسیار مهم است که البته قایق های تفریحی ملزم به ایمنی و داشتن جلیقه نجات هستند، در غیر این صورت از خروج آنها ممانعت شود.

دهقان گفت: دریابانی و اداره بندر و دریانوردی در زمینه تردد قایق‌های تفریحی بجد دقت و کنترل داشته باشند.