امام جمعه بوشهر:برنامه‌های فرهنگی، رفاهی و اجتماعی گردشگران در اولویت قرار گیرد
امام جمعه بوشهر:برنامه‌های فرهنگی، رفاهی و اجتماعی گردشگران در اولویت قرار گیرد

ندای استان:امام جمعه بوشهر گفت: پیش‌بینی شده در ایام نوروز بین ۸ تا ۱۰ میلیون نفر گردشگر و مسافر وارد استان بوشهر شود که توجه به برنامه‌های فرهنگی، رفاهی و اجتماعی گردشگران یک ضرورت است.

به گزارش ندای استان،آیت‌الله صفایی بوشهری شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، با بیان اینکه این استان در عرصه فرهنگی امسال خوش درخشیده است، اظهار داشت: استان بوشهر در تشکیل و اجرایی شدن مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی در کشور ممتاز و برتر معرفی شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، با قدردانی از رئیس جمهور و هیئت دولت در دور دوم سفر استانی به بوشهر و تصویب طرح‌ها و برنامه‌های مهم افزود: در سفر دوم رئیس جمهور و هیئت دولت به بوشهر مصوبات مهمی در نظر گرفته شد که با اجرایی شدن آنها تحول مهمی ایجاد می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به فصل گردشگری در ایام نوروز و ظرفیت استان در این عرصه خاطر نشان کرد: پیش‌بینی شده در ایام نوروز بین ۸ تا ۱۰ میلیون نفر گردشگر و مسافر وارد استان بوشهر شود که توجه به برنامه‌های فرهنگی، رفاهی و اجتماعی گردشگران یک ضرورت است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب، و قرارگاه ساماندهی سواحل در استان بوشهر و با قدردانی از اعضای این قرارگاه‌ها تصریح کرد: در مدیریت این حجم گردشگر و مسافر به استان بوشهر همکاری اعضای شورای فرهنگ عمومی استان یک ضرورت است.

امام جمعه بوشهر، فراهم شدن امکانات اسکان، تغذیه، ظرفیت‌‌های بهداشتی، درمانی و رفاهی گردشگران را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اسکان و امکانات تغذیه‌ای، بهداشتی و درمانی و مدیریت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید در اولویت قرار بگیرد.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه همه مصلاها در نقاط مختلف استان بوشهر برای عرضه محصولات فرهنگی و تولیدات پوشاک در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد گفت: استان بوشهر در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است.

۶ کارگروه تخصصی ویژه ارائه خدمات به گردشگران فعال شده است

استاندار بوشهر نیز با اشاره به حضور جمعیت میلیونی در استان تصریح کرد: اکنون در ایام پنجشنبه و جمعه هر هفته استان بوشهر به ویژه شهرهای ساحلی گناوه، دیلم، بوشهر، دلوار و دیگر نقاط شاهد حضور مسافران و گردشگران از نقاط مختلف کشور است.

احمد محمدی‌زاده باتأکید بر ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران در همه زمینه‌های رفاهی، تغذیه‌ای و اسکان بیان کرد: برای مدیریت و ارائه خدمات به گردشگران در ایام تعطیلات نوروز ۶ کارگروه تخصصی در استان بوشهر تنظیم و فعال شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های لازم برای ارائه خدمات لازم به گردشگران در نقاط مختلف استان اضافه کرد: هیچ مشکلی در زمینه‌های گوناگون برای خدمات لازم به مسافران وجود ندارد و زیرساخت‌های لازم در امور رفاهی، تغذیه‌ای، اسکان، فرهنگی، ایمنی، امنیت، خدمات بهداشتی، درمانی و مدیریت ترافیک ایجاد شده است.

برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در استان بوشهر

معاون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز اظهار داشت: بررسی‌های میدانی در خصوص شناسایی تولیدکنندگان پوشاک ایرانی، اسلامی در سطح استان در حدود ۹۰ تولیدکننده، طراح و خیاط است.

اکبر پورات ادامه داد: به همین جهت در راستای توسعه و ارتقا این بخش، برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای تولیدکنندگان پوشاک ایرانی – اسلامی در استان ضروری است.

وی افزود: همچنین پرداخت تسهیلات برای توانمندسازی ۱۶ واحد تولیدکننده پوشاک ایرانی – اسلامی در استان باید مورد توجه و حمایت لازم قرار گیرند.

پورات یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۴ نمایشگاه عفاف و حجاب با عنوان گوهرشاد با حضور تولیدکنندگان پوشاک ایرانی – اسلامی در سطح استان بوشهر برگزار شد که آخرین نمایشگاه از تاریخ ۲۰ تا ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ در حال برگزاری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: یکی از اقدامات فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب، برگزاری دوره آموزشی مرتبط با عفاف و حجاب در سطح ادارات و مراکز دولتی است که باید برای اجرای آن برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

در این نشست ضمن تجلیل از قاریان و فعالان قرآنی از کتاب نغمه‌های عاشورایی رونمایی شد.

  • منبع خبر : تسنیم