مبارزه با سارقان، اولویت اصلی پلیس شد+عکس
مبارزه با سارقان، اولویت اصلی پلیس شد+عکس

ندای استان:در اجرای این طرح، ما به مخفیگاه سارقان که شناسایی شده می‌ رویم و با سارقان و مالخران برخورد و تلاش می‌کنیم که این پدیده کاهش یابد.

به گزارش ندای استان، رئیس پلیس استان بوشهر از آغاز طرح ضربتی مبارزه با سرقت در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: با توجه به مطالبه مردمی، از سوی سردار رادان فرمانده جدید نیروی انتظامی، پیشگیری و مقابله با سارقان به اولویت اصلی پلیس مبدل شده است.

سردار حیدر سوسنی در طرح آماده باش پلیس بوشهر برای اجرای طرح مقابله و دستگیری سارقان ادامه داد: در اجرای این طرح، ما به مخفیگاه سارقان که شناسایی شده می‌ رویم و با سارقان و مالخران برخورد و تلاش می‌کنیم که این پدیده کاهش یابد.

سردار سوسنی اضافه کرد: تمام امکانات این نیرو در مقابله با سرقت به کار گرفته شد و نسبت به پاکسازی محلات در جمع‌آوری سارقان، خرده‌فروشان مواد مخدر، اراذل و اوباش اقدام می‌شود.

سوسنی از ادامه طرح مقابله با سرقت تا اطلاع ثانوی خبر داد و درباره آمار سرقت استان بیان کرد: طی ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، سرقت در استان ۲ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این استان از لحاظ جرم سرقت در رده ۲۹ کشور قرار دارد خاطرنشان کرد: بیشتر سرقت‌ها مربوط به شهرستان های بوشهر، گناوه و دشتستان است؛ طوری که این شهرستان حدود ۶۰ درصد جرایم سرقت استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی سرقت از منزل، اماکن خصوصی، موتورسیکلت را بیشترین جرایم سرقت در استان بوشهر دانست و افزود: سرقت به عنف و مسلحانه در رده‌های بعدی قرار دارد.

سوسنی اضافه کرد: روزانه در مرکز استان بوشهر و دشتستان ۲۰ تیم پلیسی در مقابله با سرقت مشارکت دارند و در سایر شهرستان‌های استان روزانه ۱۰ تیم عملیاتی در این طرح مشارکت دارند.