ندای استان:در این نشست شرکت‌کنندگان مطالبات خود را در زمینه اشتغال‌زایی، توجه به زیرساخت‌های ورزشی به ویژه هندبال، تکمیل طرح‌های راهسازی، آبرسانی، راه‌اندازی نمایشگاه دائمی تولیدات صنایع دستی و مشاغل خانگی مطرح کردند.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در جمع جوانان دشتستان جایگاه این شهرستان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: مردم فهیم و همیشه در صحنه دشتستان در عرصه‌های انقلاب نقش‌آفرینی مهمی ایفا کرده‌اند و در ۸ سال دفاع مقدس حماسه‌های بسیاری خلق کردند.

وی با بیان اینکه اکنون دشمن جنگ ترکیبی علیه نظام اسلامی را آغاز کرده است، تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی ایران پس از شکست در جنگ‌ها و تهاجم گوناگون به ویژه جنگ نظامی، وارد عرصه جنگ اقتصادی شده که باید مردم همانند جنگ ۸ ساله نقش‌آفرینی کنند.

استاندار بوشهر با تأکید بر استفاده از تجربیات جنگ نظامی ۸ ساله در تهاجم اقتصادی تصریح کرد: لازمه عبور از جنگ اقتصادی، حضور همه جانبه مردم در کمک به بخش اقتصادی است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه اشتغال جوانان دشتستانی در منطقه پارس جنوبی فراهم است، خاطر نشان کرد: در ۱۰ تخصص مورد نیاز صنایع و شرکت‌های پارس جنوبی، اشتغال جوانان مهارت دیده و فارغ‌التحصیل دشتستان فراهم است و هر تعداد جوانان متقاضی اشتغال این شهرستان می‌تواند از این فرصت استفاده کند.

وی از افزایش مساحت شهرک صنعتی برازجان خبر داد و بیان کرد: ۷۵ هکتار زمین به شهرک صنعتی برازجان افزوده شد و به ۱۴۹ هکتار رسید و این درحالی است که برای ساخت سه ناحیه صنعتی در دشتستان در سعدآباد، شبانکاره و آب پخش برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری اقدامات لازم صورت گرفته که پس از تملک زمین عملیات ساخت این نواحی صنعتی آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به موفقیت در ایجاد اشتغال در نقاط مختلف استان گفت: با اجرا موفق طرح‌ها در سال جاری تاکنون ۲۱ هزار شغل حدید ایجاد شده و نرخ بیکاری در استان از ۹ به ۷٫۴ درصد کاهش یافته است.

محمدی‌زاده با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه دائمی تولیدات صنایع دستی و مشاغل خانگی بیان کرد: تا پایان امسال حتما باید یک نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی با محوریت اختصاصی بانوان شکل بگیرد و برگزار شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی خاطر نشان کرد: برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در دشتستان، زمین آن در مناطق آب پخش، وحدتیه و قلعه سفید تعیین شده و در حال آماده‌سازی است.

استاندار بوشهر از تکمیل ساختمان‌های نیمه‌کاره بخشداری‌های دشتستان خبر داد و بیان کرد: ساخت جاده آب پخش به حله آغاز می‌شود و این درحالی است که عملیات اجرایی طرح راهسازی وحدتیه به آب پخش آغاز شده‌ و ادامه می‌یابد.

محمدی‌زاده حمایت از بانوان کارآفرین به ویژه در حوزه عفاف و حجاب را مورد تأکید قرار داد و افزود: اجرایی شدن قول‌های مسئولان در حمایت از بانوان کارآفرین مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ساخت زمین هندبال دشتستان در سال آینده خاطر نشان کرد: اصلاح شبکه آبرسانی در روستاها و شهرهای دشتستان در اولویت قرار دارد و طرح‌های آبرسانی از سوی جهاد آبرسانی در دشتستان تسریع یافته است.

استاندار بوشهر باتأکید بر تسریع در تکمیل طرح‌های راهسازی تصریح کرد: مطالعات بهسازی مسیر نمازگاه به اهرم در دستور کار قرار دارد که بر اساس برنامه زمانبندی اجرایی می‌شود.

در این نشست تعدادی از جوانان ضمن تشریح مطالبات خود خواستار تسریع در تحقق آنها شدند.

جوان دشتستانی در این نشست خواستار توجه به اشتغال جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شد و اظهار داشت: یکی از مطالبات مهم جوانان اشتغال است که تحقق این مهم زمینه برخی از آسیب‌ها در جامعه را کاهش می‌دهد.

بانوی جوان برازجانی نیز با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های مهم کارآفرینان تولید محصولات صنایع دستی است تصریح کرد: در این راستا ایجاد نمایشگاه و بازارچه دائمی برای معرفی و عرضه محصولات یکی از مطالبات تولیدکنندگان صنایع دستی است.

جوان دیگری نیز توسعه زیرساخت‌های در عرصه‌های مختلف به ویژه آبرسانی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تکمیل طرح‌های عمرانی در عرصه راهسازی و آبرسانی از مطالبات مهم است که در این راستا نیاز به توجه ویژه مسئولان است.

در این نشست شرکت‌کنندگان مطالبات خود را در زمینه اشتغال‌زایی، توجه به زیرساخت‌های ورزشی به ویژه هندبال، تکمیل طرح‌های راهسازی، آبرسانی، راه‌اندازی نمایشگاه دائمی تولیدات صنایع دستی و مشاغل خانگی مطرح کردند.

  • منبع خبر : تسنیم