۷۰ درصد جمعیت استان بوشهر جوان است
۷۰ درصد جمعیت استان بوشهر جوان است

ندای استان:مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، گفت: بر اساس پنجره طلایی جمعیت، ۷۰ درصد جمعیت استان بوشهر جوان و بین ۱۵ تا ۶۴ سال سن دارند.

به گزارش ندای استان،اسکندر پاسالار ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با تبریک روز ملی ثبت احوال و با بیان اینکه بیش از یک قرن از ثبت نخستین سند رسمی ولادت در ایران می‌گذرد، اظهار داشت: در استان بوشهر ۹۴ سال پیش نخستین شناسنامه در سال ۱۳۰۷ به نام سید عبدالرسول کازرونی صادر شده است.

وی با اشاره به صدور کارت شناسایی ملی و نقش آن در تسریع خدمات در عرصه‌های گوناگون اجتماع، افزود: صدور کارت شناسایی ملی در تسریع ارائه خدمات به مردم مسیر را هموار کرده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به تشکیل پایگاه اطلاعاتی جمعیت کشور در دهه ۷۰ خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ میلیون داده اطلاعاتی مستقر شده و ۲۰۰ دستگاه اجرایی و اداری خدمات آنلاین به جامعه هدف ارائه می‌دهند.

پاسالار آرشیو الکترونیک اسناد در دهه اخیر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در استان بوشهر بیش از ۱٫۵ میلیون سند ثبت احوال آرشیو شده و در این راستا خدمات بروز به مردم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات جامع جمعیتی نقش مهمی در تسریع طرح‌ها و برنامه‌ها دارد تصریح کرد: اطلاعات آماری کمک بزرگی به برنامه‌ریزی در توسعه و پیشرفت و خدمات‌رسانی به جامعه می‌کند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت‌های این حوزه نقش مهمی در دولت الکترونیک دارد گفت: ساز و کار دولت الکترونیک کارت ملی هوشمند است و خدمت بعدی اطلاعات خانوادگی جمعی و گروهی در پایگاه اطلاعات جمعیتی به صورت سببی و نسبی تا ۴ نسل گذشته است.

پاسالار سامانه هویت یکتا ملی ایرانیان تحت عنوان سهیم را مورد اشاره قرار دارد و خاطرنشان کرد: این مهم سبب کاهش مراجعه مردم به دستگاه‌ها برای دریافت خدمات شده و در آینده گواهی مورد نیاز متقاضیان از همین سامانه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت جامعه رو به پیری است تصریح کرد: نرخ رشد طبیعی جمعیت یکی از شاخص‌های توسعه و پیشرفت و کاهش این نرخ زنگ خطر برای جامعه محسوب می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر جمعیت این استان را جوان دانست و گفت: بر اساس پنجره طلایی جمعیت، ۷۰ درصد جمعیت استان بوشهر جوان و بین ۱۵ تا ۶۴ سال سن هستند.

پاسالار ادامه داد: این جمعیت رو به پیری است که باید نسبت به فرزندآوری توجه ویژه کرد و فرهنگ‌سازی شود.

  • منبع خبر : تسنیم