کلاهبرداری از چند بوشهری در پوشش حواله خرید خودرو
کلاهبرداری از چند بوشهری در پوشش حواله خرید خودرو

ندای استان:رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی کلاهبردار حرفه‌ای که با قرار دادن تصاویر خودرو در سایت‌های واسط فروشگاهی اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کرد، خبر داد.

به گزارش ندای استان،سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه چند نفر به پلیس فتا استان و درخواست رسیدگی به شکوائیه‌های خود مبنی بر کلاهبرداری از طریق سایت دیوار با آگهی جعلی فروش خودرو، رسیدگی به این موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در اظهارات اولیه مشخص شد شاکیان پس از مشاهده تبلیغ فروش خودرو با قیمتی بسیار پایین‌تر از حد معمول، در برنامه دیوار، با فروشنده تماس گرفته و پس از توافق بر روی قیمت، مبلغی را به عنوان ودیعه به حساب فروشنده واریز نموده‌اند و پس از آن متهم دیگر پاسخگوی تماس‌ها نبوده است.

این مقام انتظامی افزود: پس از بررسی مستندات پرونده و ردیابی وجوه کسر شده از حساب شاکیان مشخص شد، حساب مقصد مربوط  به فردی ساکن در یکی از استان‌های همجوار می‌باشد، لذا پس از هماهنگی با مقام قضایی با اعزام تیمی از کارآگاهان پلیس فتا متهم دستگیر و جهت ادامه سیر مراحل قضایی به محاکم ذیصلاح منتقل شد.

وی ادامه داد: کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌ جعلی در فضای مجازی و دریافت بیعانه، یکی از رایج‌ترین شیوه و شگردهای مجرمان سایبری است؛ در این روش عموماً کلاهبرداران کالا یا خدماتی را با قیمتی بسیار پایین، آگهی کرده و از این طریق کاربران را متقاعد می‌کنند که مبلغی را به عنوان پیش‌پرداخت واریز نمایند.

سرهنگ قاسمی به شهروندان گفت: تا قبل از رویت و کسب اطمینان از اصالت کالا از پرداخت هرگونه مبلغ تحت عنوان بیعانه به فروشندگان خودداری کنند و به تبلیغات فریبنده آگهی‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها توجه نکنند و پس از دریافت کالا نسبت به پرداخت وجه، ثمن مورد معامله، اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به اینکه آگاهی‌‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه  به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.