سندسازی جعلی برای سودجویان در دستگاه های اجرایی
سندسازی جعلی برای سودجویان در دستگاه های اجرایی

ندای استان: استاندار بوشهر گفت: امروز شبکه‌ای در دستگاه‌های اجرایی در سطوح کارشناسی و برخی موارد مدیریتی شکل گرفته که برای سودجویان و متصرفان و متعرضان اراضی ملی، دریاها و کوه‌ها ساز و کار صدور سند جعلی فراهم می‌کنند.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی زاده روز چهارشنبه در نشست منطقه ای حدنگاری (کاداستر) که با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بوشهر برگزار شد افزود: باید ساز و کارها را در دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای تنظیم کرد که باعث از دست رفتن اعتماد عمومی مردم به بهانه سودجویی افرادی معدود در موضوع منابع ملی نشود.

وی بیان کرد: باید اقدامات بازدارنده‌ و ساز و کاری در این زمینه ایجاد شود تا این قبیل کارها و مسئولیت ها در دست افرادی که اهل سوء استفاده هستند، قرار نگیرد.

محمدی زاده اضافه کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی با این عوامل همراهی نکنند نمی‌توانند اراضی دولت را بگیرند و اگر گرفتند نمی‌توانند بسازند و سند بگیرند، این درحالی است که این همکاری در سیستم دولتی در حال انجام است و نباید جای دیگری دنبال آن باشیم.

استاندار بوشهر تاکید کرد: همین امر باعث شده افکار عمومی مردم نسبت به عملکرد حاکمیت و جایگاه اعتماد مردم نسبت به مدیریت صحیح کشور، امور و منابع ملی مورد سوال قرار گیرد.

محمدی زاده اظهار کرد: اگر با تعدادی افراد معدود در این زمینه برخورد شود آن وقت همه مردم اعتماد می‌کنند و همراه ما می‌شوند.

استاندار بوشهر ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی و خارج از آنها عده‌ای می‌آیند و زمین‌هایی برای اجرای طرح‌هایی می‌گیرند که از ابتدا قصد آنها اجرای طرح نیست و با انجام اقدامی حداقلی روی زمین از جمله زیرسازی و ایجاد سوله نصفه کاره رها می‌کنند تا در گذر زمان منجر به افزایش قیمت و ارزش افزوده شود و در شرایط مناسب به فروش برسانند.

وی تاکید کرد: ساز و کارهای ما به گونه‌ای نیست که برای این قبیل افراد بازدارنده باشد به همین دلیل روند قضایی این پرونده‌ها بسیار طولانی است.

محمدی زاده اظهار کرد: این مدل دیگری از زمین خواری است که باید با تدبیر ساز و کارهای قوی و بازدارنده جلو این افراد را گرفت.

استاندار بوشهر همچنین بر سرعت بخشی در روند سند دار کردن اراضی ملی و دولتی در قالب حدنگاری تاکید کرد.

وی با تاکید بر ضرورت مقابله عملی با زمین، کوه و دریا خواری گفت: در یک مقطعی با ایجاد یک سری حساسیت‌هایی برخوردهای صورت می‌گیرد اما ادامه دار نیست، این درحالی است که این برخوردارها باید به صورت مداوم ادامه داشته باشد.

  • منبع خبر : ایرنا