واگذاری خانه‌های سازمانی ادارات بوشهر به زوج‌های جوان
واگذاری خانه‌های سازمانی ادارات بوشهر به زوج‌های جوان

ندای استان:- استاندار بوشهر با تاکید بر حمایت از ازدواج آسان و فرزندآوری گفت: در واگذاری خانه‌های سازمانی ادارات استان بوشهر باید تلاش شود که زوج‌های جوان در اولویت قرار گیرند.

به گزارش ندای استان، احمد محمدی‌زاده در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان بوشهر با شکرگزاری از بارش مطلوب باران در نقاط مختلف استان، اظهار داشت: بیشترین بارش باران به میزان ۹۸ میلی‌متر در دشتستان، بوشهر و گناوه ثبت شد و مابقی شهرستان‌ها هم به میزان قابل توجهی شاهد بارش باران بودند و سبب خوشحالی آحاد مردم به ویژه کشاورزان و دامداران شد که جای شکرگزاری دارد.

وی از تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تشکیل این قرارگاه در همه شهرستان‌های ۱۰گانه استان ضروری است و لازم است راهکارهای لازم برای این حوزه تدوین و اجرایی شود.

استاندار بوشهر یکی از موارد مهم در عرصه فرزندآوری را مشکل فرهنگی برخی از زوجین دانست و تصریح کرد: باید در عرصه فرزندآوری زوج‌های جوان راهکارهای فرهنگی مورد توجه قرار گرفته شود.

محمدی‌زاده بر شکل‌گیری گروه‌ها و هسته‌های مردمی در عرصه‌های مختلف ازدواج آسان و توجه به ترویج فرهنگ فرزندآوری تأکید کرد و گفت: ازدواج آسان باید در دستور کار دستگاه‌های مختلف از جمله بهزیستی، ورزش و جوانان، کمیته امداد، دانشگاه‌ها، سپاه پاسداران و دیگر دستگاه‌ها قرار داشته باشد.

وی با تأکید بر توجه به ازدواج جوانان در عرصه‌های مختلف اجتماع و حمایت‌های ویژه از آنان گفت: برنامه ازدواج آسان در دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان بوشهر تا پایان امسال طراحی و اجرایی شود.

استاندار بوشهر اولویت واگذاری منازل سازمانی ادارات به زوج‌های جوان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: پرداخت تسهیلات بانک‌ها در امر ازدواج و فرزندآوری یک ضرورت است و در این راستا عملکرد بانک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمدی‌زاده باتأکید بر توجه به ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی خاطر نشان کرد: توسعه و ساخت خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های استان بوشهر باید مورد توجه ویژه قرار داشته باشد.