تولد ۸ هزار و ۸۱۰ نوزاد در بوشهر
تولد ۸ هزار و ۸۱۰ نوزاد در بوشهر

ندای استان:مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر: طی ۸ ماهه امسال ۸ هزار و ۸۱۰ واقعه ولادت در استان بوشهر به ثبت رسیده است.

به گزارش ندای استان،اسکندر پاسالار با اشاره به آمار وقایع حیاتی در استان بوشهر، گفت: در ۸ ماهه امسال ۸ هزار و ۸۱۰ واقعه ولادت به ثبت رسیده است.

او با بیان اینکه به صورت متوسط در هر شبانه روز نزدیک به ۳۶ نوزاد در استان بوشهر متولد شده اند. افزود: از میان متولدین امسال ۴ هزارو ۵۳۶ نوزاد پسر و ۴ هزارو ۲۷۴ نوزاد دختر است.

به گفته پاسالار، در این مدت نسبت جنسی تولد ۱۰۶ بوده است؛ به این معنی که به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۰۶ نوزاد پسر در استان بوشهر به دنیا آمده اند. که این شاخص در سال گذشته عدد ۱۰۴ بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر به چندقلو بودن شماری از این نوزادان اشاره کرد و افزود: در بازه زمانی یاد شده ۱۵۰ مورد چندقلوزایی در استان بوشهر ثبت شده که از این تعداد ۱۴۶ مورد آن دوقلو و ۴ مورد سه قلو بوده اند.

اسکندر پاسالار درباره نام‌های پرطرفدار در استان بوشهر، گفت: در سال ۱۴۰۱ فاطمه با ۱۸۳ بار انتخاب برای دختران و محمد با ۱۶۱ بار انتخاب برای پسران بیشترین فراوانی را تا پایان آبان داشته است.

او افزود: نام‌های انتخاب شده برای نوزادان پسر با بیشترین فراوانی از ابتدای سال جاری به ترتیب شامل محمد، حسین، علی، امیرعلی، امیرحسین، رضا، آراد، ماهان، آریا و علیرضا است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در ادامه گفت: برای دختران به ترتیب اسامی فاطمه، زهرا، زینب، رستا، فاطمه زهرا، رقیه، حلما، آوا، آیلین و نورا بیشترین فراوانی را در میان اسامی منتخب برای نوزادان متولد شده از آغاز سال ۱۴۰۱ تا کنون داراست.